Avatar billede banjomusen Nybegynder
14. juni 2008 - 05:48 Der er 2 kommentarer

Bedste Valg

Hvad vil være det bedste valg af tage uddanelsen som It-supporter eller Datatekniker hvis man skal tænke frem tænker fx. på om det er nemt af få arbejde og løn og sådan

På forhånd tak
Avatar billede coladrenge Nybegynder
14. juni 2008 - 21:55 #1
Hej

Hvilken uddannelse som du skal tage afhænger jo af hvad du gerne vil når du er færdig uddannet - men jeg frygter at de uddannelser som du nævner der ikke er specialiseret nok til at "klare" sig i fremtiden. Jeg ville nok satse på en god gammel ingeniør eller datalog uddannelse. Selv er jeg uddannet datalog og har et lille firma med 3 ansatte - den løn som de får ligger mellem 25.000 og 40.000 + diverse tillæg, så vi ender nok nærmere på mellem 30.000 og 50.000 kr. om måneden og det er i nordjylland - der er tale om personer med blandet uddaneelse, men dem som får højest er dataloger ligesom jeg selv.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
16. juni 2008 - 19:30 #2
Jeg ville også anbefale en videregående uddannelse - er bange for at de teknisk skole uddannelser ikke er fremtidssikre. Softwareingeniør, datalog eller den nye BaIT (Bachelor of IT)