Avatar billede zaico Nybegynder
13. juni 2008 - 20:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Langsom 10Mbit internet forbindelse hos Telia

Hej

Jeg har en 10Mbit internet forbindelse hos Telia, og den er nogle gange meget langsom, og nogle gange super hurtig. når jeg måler den via Speedtest.net så er den nogle gange på 8.5Mbit og nogle gange på 6Mbit, men jeg ved at den burde kunne klare 10Mbit, for da jeg havde Cybercity havde jeg 17,5Mbit uden problemer

Har en ZyXel P-660H-D1 som jeg har fået fra Telia og den kan jeg ikke skifte ud da jeg har IPTV fra Telia og min TV box skal være tilsluttet til RJ45 port 2 på den, men så har jeg købt en Netgear WGR614 v7 som jeg har tilsluttet så den virker som router for mit netværk så jeg har en WAN IP og en masse LAN IP'er til mine computer

Jeg tror måske at det er noget med opsætningen af mit netværk altså opsætningen af den der Netgear router...

og jeg kan ikke komme ind i ZyXel gatewayen og tjekke om der er noget sikkerhed sat til (fireWall), tror måske Telia har konfigurert den fra starten af men jeg må hvert fald ikke komme ind i den, der kommer simpelhen ikke noget svar fra den når jeg prøver at oprette forbindelse til den...

Men når jeg ikke kan tjekke om der er firewall slået til har jeg ikke så meget lyst til at køre uden den Netgear hvor jeg godt kan slå firewall til..

Håber der er nogle der kan afklare det hele for mig om jeg kan pille noget af det fra og om jeg kan teste min sikkerhed på en eller anden måde, eks ved at angribe min egen forbindelse eller sådan noget...
Avatar billede kenp Novice
14. juni 2008 - 11:57 #1
Nu lover Telia også kun OP til 10 mbit.. de lover ikke 10 mbit.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juni 2008 - 13:06 #2
generelt er isp'erne egentlig ikke så gode til at gøre opmærksom på, hvad der er garanteret båndbredde. Ofte er det ikke den hastighed man har bestilt.
Avatar billede njalus Nybegynder
17. juni 2008 - 12:04 #3
Der skal altid trækkes 15% fra din linjes max hastighed.. Det skriver alle internet udbydere i deres materiale.
Avatar billede aners Nybegynder
18. juni 2008 - 11:16 #4
Jeg har en 20Mbit adsl2+ fra TDC, den leverer typisk 1000KB/s på en enkelt session via http, men sætter jeg en masse sessions igang, når jeg 2MB/s.

Prøv at høre dem hvor mange kobbermeter du har til dslam, jeg selv har ~650M, og kan som sagt vride 20Mbit ud af den.
Avatar billede zaico Nybegynder
18. marts 2009 - 22:27 #5
lukket