Avatar billede elgrego Nybegynder
21. juni 2001 - 12:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Form mail til flere e-adresser

Halløjsa derude!
Jeg har en form mail på min hjemmeside, der sender en e-mail til mig, når der trykkes på \"submit\"-knappen.
Det virker fint nok, men jeg vil gerne have at der sendes til flere e-mail adresser på samme tid! Jeg har prøvet at separere adesserne med komma og semi-kolon, men det virker ikke!Hvordan gør jeg det?
Det må der da være nogen, der lige ved, hva?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
21. juni 2001 - 12:38 #1
har du mulighed for php?
Avatar billede elgrego Nybegynder
21. juni 2001 - 12:42 #2
argh - den er sgu svær! (Ved det ikke)!
Min udbyder er Cybercity! Det er CGI der bruges i den der allerede er lavet!
Avatar billede elgrego Nybegynder
21. juni 2001 - 12:43 #3
man skulle da tro, at det var nemt nok, at sætte en knap til at udføre flere funktioner?!?!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
21. juni 2001 - 12:47 #4
prøv og lav en fil der hedder phpinofo.php og skriv
<?
phpinfo();
?>
i den upload den og gå ind på den!
kan du se en hel stor side har du php, men ser du blot teksten kan du ikke!
Avatar billede elgrego Nybegynder
21. juni 2001 - 12:49 #5
okay - prøver lige
Avatar billede elgrego Nybegynder
21. juni 2001 - 12:51 #6
Så er det gjort. Jeg får vist en stor blank side uden tekst! Og det skulle vist være godt?!
Avatar billede elgrego Nybegynder
21. juni 2001 - 12:56 #7
nej. jeg har lavet kuk i den . vent et øjeblik!
Avatar billede elgrego Nybegynder
21. juni 2001 - 12:58 #8
Nej, den gik ikke. Jeg får vist nedenstående på siden
<?
phpinfo();
?>

Avatar billede ldanielsen Nybegynder
21. juni 2001 - 13:43 #9
Har du asp-support?

Gør som før, med en side der ser sådan ud

<%@ Language=VBScript %>
<%Response.Write \"Hello world!\"%>

Ellers kan du lave en javascript løsning, der ikke er særlig \"pæn\" men vil virke.

Avatar billede elgrego Nybegynder
21. juni 2001 - 13:52 #10
IDanielsen:
niks! Der er ikke asp-support i mit abonnement! MEN det kan da ikke være rigtigt, at man f.eks ikke bare kan skrive 2 e-mail adresser og så sendes der til begge 2. Jeg vil helst ha en nem løsning.
Men hvis der ikke er andet, så lad mig høre om din javascriopt-løsning!
Avatar billede elgrego Nybegynder
21. juni 2001 - 18:15 #11
Jeg har selv fundet ud af det: Et komma kunne rent faktisk godt løse problemet. Ved ikke hvorfor jeg ikke kunne få det til at virke i starten?!?!?!
Idanielsen og WebmasterDK - tak for jeres tid. Jeg deler points`ne mellem jer
Avatar billede elgrego Nybegynder
21. juni 2001 - 18:16 #12
Jeg kan desværre ikke komme til at give jer points. Tror, at jeg skal have et \"svar\" fra jer først!

Elgrego
Avatar billede microtec Nybegynder
21. juni 2001 - 23:49 #13
elgrego >> Når du er kunde hos CyberCity, har du ikke adgang til PHP, ASP eller noget af alt det sjove.
Du kan bruge CGI, men KUN de CGI-scrips CyberCity stiller til rådighed.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
22. juni 2001 - 01:47 #14
Hej elgrego

At du kan skrive \"xx@xx.dk,yy@xx.dk\" i recipient er ikke nævnt i dokumentationen for FormMail (Matt\'s gode gamle cgi-ting)

Men fint at det virker!

Hilsen Lars D