Avatar billede andersen_1606 Nybegynder
13. juni 2008 - 15:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Partitionering af bærbar - c: partitioneringen for lille

Jeg har en bærbar PC, hvor IT afdelingen af uransagelige årsager har lavet to partitioner på harddisken. C er selvfølgelig blevet lavet meget lille, så jeg nu hele tiden får at vide at der ikke er tilstrækkelig plads på disken 16-20MB ledig - er der en elegant måde at ændre på partitions størrelserne uden at reformatere disken?
Jeg tænker selv på partition magic: http://www.symantec.com/norton/products/overview.jsp?pcid=sp&pvid=pm80

Men - jeg ved ikke, om jeg kan bruge den til at gøre den ene partition større (c: ) - selve d: partitionen indeholder ikke systemfiler, og der kan jeg nemt brænde dokumenter og filer ud på dvd imens operationen er igang.
13. juni 2008 - 16:45 #1
Hvor stor er C: lige nu ?
Og du har vel kun dine EGNE filer (dokumenter, mail, musik, film ?, ...) på D:
Og Styresystemet + seriøse PROGRAMMER på C:

Registreringsdatabase mm. oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller NEJ til den.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2008 - 22:53 #2
Det gøres let og elegant med "gparted" www.helgec.dk/gparted.html  se guide www.helgec.dk/livecd.html download www.helgec.dk/insert.iso
Avatar billede andersen_1606 Nybegynder
06. december 2008 - 00:47 #3
Jeg skal af med de her point, det endte desværre med reformattering af hdd, efter jeg havde gemt mine filer. Så - helgec byd ind, hvordan jeg giver dig point, jeg har aldrig rigtig fundet ud af, hvordan man tildeler point.

Tak for input begge.
06. december 2008 - 08:26 #4