Avatar billede nahpets Nybegynder
12. juni 2008 - 23:34 Der er 6 kommentarer

Deepfreeze XP version på Vista

Jeg har installeret en ikke kompatibel version af deepfreeze på en Vista pc. Resultatet er blevet, at jeg nu ikke kan komme ind og åbne deepfreeze med kommendoen alt + ctrl + shift + F6 som man normalt gør. Jeg har prøvet alt og kan på ingen måde åbne deepfreeze selvom, at jeg kan se at programmet kører i services og programmer i joblisten. Lige meget hvilke ændringer jeg laver, så er alt tilbage ved det gamle når jeg genstarter :( Jeg har prøvet alle bud på løsninger her på eksperten, men mange af dem er af ældre dato..

Er der evt. mulighed for at man kan ændre i RegEdit, inden pc'en booter op og deepfreeze tager over? Eller er der andre der har et bud på en løsning?

Mvh. Nahpets
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
13. juni 2008 - 01:00 #1
hvilken version af deepfreeze er det du har installeret?
tænker lidt på om du evt også har cmdline versionen installeret, for så kan du låse op med den
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
13. juni 2008 - 01:17 #2
ellers er der den her:
1. install deep freeze on a test system (and remember the pw this time)
2. unfreeze the test system
3. boot the test system to a non-win os like knoppix
4. mount the test system's unfrozen partition
5. copy Persi0.sys from the root of the unfrozen partition
6. boot the target computer to knoppix
7. replace Persi0.sys on the target's frozen partition
8. reboot the target (should come up unfrozen)
9. use the deep freeze installer to uninstall before you accidently freeze it again

kig også på denne her:

FOR WINDOWS 2K/XP:
boot op på en live cd!

You need to delete 2 drivers and 1 service (I’m sure you can figure out the the paths)

DepFrzLo.sys (kernel driver)
DepFrzHi.sys (filesystem driver)
dfserv.exe (service)
frzstate.exe (password dialog)
persis00.sys (password file and “on/off switch”)

You should be good to go.
Avatar billede nahpets Nybegynder
13. juni 2008 - 03:23 #3
Jeg har installeret version 6.10.20.1616
Avatar billede nahpets Nybegynder
13. juni 2008 - 03:26 #4
Jeg kan sagtens huske mit password, men problemet er at jeg ikke kan få boksen op hvor jeg kan skrive mit password, og jeg går ud fra at det er fordi, at deepfreeze fucker pga. at det ikke er vista kompatibel.. Det er ihvertfald det jeg har kunnet få ud af mit research..
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
13. juni 2008 - 12:21 #5
"jeg kan sagtens huske mit password"  jeps, den er jeg med på.
men du kan ikke tø den op da du ikke kan indtaste det, men med ovenstående metode skulle det gerne være muligt at tø maskinen op, og derefter kan du jo afinstallere deepfreeze
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
21. juli 2008 - 00:52 #6
hvordan går det?