12. juni 2008 - 09:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Selection formula virker ikke

Jeg er ved at blive vanvittig. Jeg har en procesdatabase, hvor der er nogle procedurer. Jeg har i Document Properties tjekket, at Form står til "Procedure". Alligevel når jeg laver et nyt view, hvor jeg sætter View selection til
SELECT Form = "Procedure"
så er der 0 dokumenter. Har I nogen idéer?
Avatar billede yeager Nybegynder
12. juni 2008 - 09:46 #1
Det oplever jeg også ind imellem - kan du ikke bruge simple search til at specificere den Form der skal bruges. (det må vist betegnes som et work-around mere end en løsning).
MvHans
12. juni 2008 - 10:01 #2
Det har jeg også prøvet, men der er ingen forms på listen ved Simple Search. Men under Forms i Designer for hele databasen kan jeg se alle 6 forms.
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
12. juni 2008 - 10:26 #3
Det lyder mærkeligt. Er du helt sikker på du har stavet rigtigt, også store og små bogstaver skal være ens.

Kan du se dokumenterne i andre views med formula selection, eller kun når alle dokumenter vises?

Har du prøvet at gemme view'et, lukke designeren og alle notes vindue og derefter åbne view'et i notes?
12. juni 2008 - 11:19 #4
Jeg er sikker på, at Form står til "Procedure" i en række dokumenter (præcis sådan, også mht. store og små bogstaver). Disse dokumenter vises i nogle andre views (som en anden udvikler har lavet) med negativ view selection (altså at visse forms fravælges), eksempelvis dette:
SELECT !(Form = "(Keyword)":"(CounterNumbers)":"configuration":"PersonSign") & MarkedDeleted=""
Det vil muligvis også virke her, men jeg vil helst ikke skulle huske hver gang jeg laver en ny form, at skulle pille den ud af de views, hvor den ikke skal vises.

Jeg har prøvet at gemme view'et, genstarte notes og designer og åbne det igen. Det virker stadig ikke.
12. juni 2008 - 11:26 #5
Jeg har iøvrigt set, at de forskellige forms heller ikke kommer op ved Simple Search i en ny agent. Måske er der et form for system view over forms, som er korrupt eller lignende. Jeg er iøvrigt ved at lave en workaround, men jeg synes bare det er frustrerende, at Notes ikke virker som den skal.
Avatar billede jogii Nybegynder
12. juni 2008 - 15:17 #6
Har du undersøgt om du har et problem med Response Hierarchy?
Hvis dine Procedure-dokumenter er response(svar)-dokumenter, og du i oversigten ikke viser deres moderdokument, og oversigten er sat til at skulle vise dokumenter i svarhierarki, så vises de ikke.
Slå SvarHieraki fra, så dukker de op.
Avatar billede jogii Nybegynder
12. juni 2008 - 15:19 #7
Du kan se om dokumenter er response-dokumenter ved at kigge i DocumentProperties , fields, og lede efter forekomsten af et felt af navn $REF. Værdien i dette felt peger på moderdokumentet.
12. juni 2008 - 15:43 #8
Tak, Jörg. Det var lige det, der var problemet. Smid et svar, og du får nogen point.

Iøvrigt synes jeg stadig det er mærkeligt, at de forskellige forms ikke dukker op ved Simple Search, specielt i en agent, men det så være noget andet, der gør det.
Avatar billede yeager Nybegynder
12. juni 2008 - 15:58 #9
Måske skal viewet være sat til "Show response documents in a hierarchy" - Noget helt andet er at jeg lige har fået løst mit problem ved at bruge FORM=FormNavn (uden apostroffer) :p
Avatar billede jogii Nybegynder
23. juni 2008 - 09:20 #10
Denne forstår jeg ikke:
"Iøvrigt synes jeg stadig det er mærkeligt, at de forskellige forms ikke dukker op ved Simple Search, specielt i en agent, men det så være noget andet, der gør det."

Mener du i QueryBuilder?
23. juni 2008 - 10:39 #11
Det jeg mener er: Hvis jeg går ind i View Selection, vælger Simple Search, klikker på Add Condition, og vælger By form, så står der ingen forms. Normalt kommer de forskellige forms i databasen, og man kan sætte et hak for at de skal med i view'et. Det samme sker hvis jeg går ind i Document Selection i en agent.
Avatar billede jogii Nybegynder
23. juni 2008 - 10:46 #12
Det må være en indstilling i formularen, måske den der hedder "medtag i Search" eller noget lignende.