Avatar billede sysus Nybegynder
11. juni 2008 - 21:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Samle en ordre fra en bestillingsseddel i et nyt ark

Hej Excel og VBA Hajer

Jeg har fået en opgave af min chef. Der er lavet en bestillingsseddel i excel 2003.

Det er så meningen, at man skal taste antal stk. i kolonne E og når man evt. trykker på en knap (bestilt), skal de rækker, hvori der er bestilt varer (eks. A10:E10) kopieres til et andet ark lige under hinanden, så man får en samlet bestilling.

Jeg går ud fra, at jeg skal oprette noget VBA kode til knappen, men jeg har i den grad brug for hjælp, det er meget længe siden, jeg har "leget" med VBA - men selvfølgelig kan det lade sig gøre!
Avatar billede supertekst Ekspert
11. juni 2008 - 23:55 #1
Du er velkommen til at en skitse/model til: pb@supertekst-it.dk
Avatar billede be_nice Juniormester
12. juni 2008 - 18:06 #2
Man kunne også løse opgaven ved at benytte funktionen filter - evt. via en makro der kan udskrive og evt. maile ordren.
Blot en tanke.
/Be_Nice
Avatar billede sysus Nybegynder
12. juni 2008 - 23:06 #3
Kære Be_nice
Hvorfor gøre det hele så svært, når det kan være så enkelt. Jeg havde ikke tænkt tanken, så tusind tak for den nemme løsning.
Vil du placere et svar - så synes jeg, du fortjener points for din tankegang.
Hilsen sysus
Avatar billede be_nice Juniormester
13. juni 2008 - 05:40 #4
Det kommer da lige et svar her - god weekend når I når så langt.
/Be_Nice