Avatar billede nazaq Nybegynder
21. juni 2001 - 10:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Shortcut\'s i adobe photoshop 6.0 (windows)

Hvad er keyboard shortcut til at skifte mellem de forskellige layers?

Bogen siger Alt + [ or ] for næste layer op/ned, men det er lidt svært at trykke på [ el. ] når man arbejder på en PC og har dansk tastatur ([ findes på AltGr + 8)

/NaZaq
Avatar billede hobbez Nybegynder
21. juni 2001 - 11:07 #1
Det tror jeg ikke du kan komme udenom på en nem måde.

Måske er det nemmeste at installere amerikansk tastetur også, skifte til amerikansk tastetur når du arbejder med Photoshop, og så lære shortcuts på den måde (tasterne sidder anderledes, så det er ikke enkelt).

/Rob
Avatar billede theartist Nybegynder
21. juni 2001 - 11:30 #2
ikke nogen dansk måde :-(
Avatar billede stigmata Nybegynder
21. juni 2001 - 11:46 #3
kan man ikke bare højre-klikke i \"billedet\" for at skifte mellem de forskellige lag?
Avatar billede claus_jac Nybegynder
21. juni 2001 - 12:56 #4
Jeg troede egentlig det var muligt selv at definere sine shortcuts også!!!! Så vil du jo have mulighed for at lave dem til nogle der er anvendelige! (Der er i forvejen rigtig mange, så pas på!!)
Avatar billede stigmata Nybegynder
21. juni 2001 - 13:53 #5
jac-> Det kan du jo faktisk også gøre med brug
af fuktionstasterne ved actions:
actions -> new action (vælg fuktionstast (eks. F2)) -> insert menu item (eks. selektiv farve).
Nu ligger selektiv farve på F5
...Lidt smart hvis man ofte bruger funktioner hvor der ikke er genveje.

/s:mata
Avatar billede nogetfx Nybegynder
22. juni 2001 - 09:34 #6
Ellers så kan du bare holde Ctrl nede, mens du trykker på dit billede, og så springer du hen på det gældende lag...
Avatar billede nazaq Nybegynder
24. juli 2001 - 12:34 #7
Hmmm det kan jo nok ikke lade sig gøre......