Avatar billede webrex Nybegynder
11. juni 2008 - 13:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvor indviklet er følgende? Kan det lade sig gøre?

Hej

Hvis jeg nu skal lave et program, som kan holdestyr på nogle ventelister til en andelsboligforening - vil det være muligt, selvom jeg aldrig har programmeret før?

Programmet skal være ganske simpelt - blot kunne udregne hvem der ligger øverst - og have en del variabler, kriterier, hvorefter nogle går forud for andre på ventelisten.

Jeg er dog ikke uvant med at kode --- har styr på webkodning ... html, css, java... men er klar over, at der er tale om et andet sprog, som skal anvendes her.

(Jeg har tid til at lære et evt. sprog, da jeg har sommerferie.

Spørgsmål: Vil programmet kunne laves så det er stabilt? Sikkert? Fungere? Eller er det for risikabelt at begive sig ud i? Og hvilket sprog skal det skrives i? Samt hvor kan jeg lære sproget (nettet?)?
Avatar billede supertekst Ekspert
11. juni 2008 - 13:49 #1
Umiddelbart kunne Excel + VBA-programmering anvendes.

Det springende punkt er nok det du benævner som "en del variabler & kriterier.."

Men dette kan lade sig gøre - men hvorvidt du ville kunne gøre det - er jo svært at sige.

(Arbejder selv udelukkende med VBA til løsning af mange forskellige opgaver)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2008 - 14:23 #2
Med dine forudsaetninger lyder en PHP og MySQL loesning som en god mulighed fordi
du kan genbruge din eksisterende HTML og CSS viden til user interface og PHP maa
vaere relativt nemt at gaa til med en JavaScript baggrund (jeg antager at du mener
JavaScript og ikke Java). En PHP & MySQL loesning kan laves stabil og sikker (du kan
jo koere det som en intranet only web loesning). Hvis du kan finde ud af JavaScript,
saa kan du ogsaa laere PHP paa en sommerferie !
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2008 - 01:50 #3
webrex ?
Avatar billede webrex Nybegynder
30. juli 2008 - 17:12 #4
Har været lidt fraværende, for det forekom mere og mere som en lidt større opgave end jeg regnede med, især fordi produktet i sidste ende skal være sikkert og må ikke fejle. Så jeg har opgivet det. Men tak for kommentarer. Hvis I vil dele point må I smide et svar. Tak for svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2008 - 01:26 #5
ok
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2008 - 03:28 #6
?