Avatar billede buman Nybegynder
10. juni 2008 - 22:40 Der er 3 kommentarer

1066MHz ram men bundkort kun 800MHz

Jeg har lige købt nyt bundkort (Fatal1ty F-I90HD) som understøtter 1066MHz CPU, hvor jeg så købte Q6700 på 1066MHz. Men da jeg så prøvede at samle det fandt jeg ud af at mine ram var DDR1, så jeg skyndte mig op for at købe nogle nye (DDR2), og fordi jeg havde læst at hvis processor og ram kørte syntetisk (begge på 1066MHz) ville jeg få optimal ydelse. Så jeg købte så nogle DDR2 ram på 1066MHz til 1800kr, hvilket jeg da synes er rimelig dyrt.
Men mit spørgsmål er om rammene stadig vil køre ved 1066MHz, selvom bundkortet ikke understøtter det. (når jeg booter står der noget i retning af "Memory clock is: 800MHz") Men det skal så også siges at der ikke er installeret noget overhovedet på min harddisk, dvs. hverken driver eller windows.
På forhånd tak :)
Avatar billede truelz Nybegynder
10. juni 2008 - 22:59 #1
Nix, det er laveste fællesnævner der gælder.
Avatar billede buman Nybegynder
10. juni 2008 - 23:13 #2
:'(
Men de kan vel altid byttes >:)

Tak for svaret :)
Avatar billede truelz Nybegynder
10. juni 2008 - 23:41 #3
.