Avatar billede bewiched Nybegynder
10. juni 2008 - 15:30 Der er 11 kommentarer

logges af netværket

Jeg har netop fået tilsendt et netgear modem - men kan ikke få det til at køre ordentligt ..
Det smider konstant min stationære pc af - jeg har en bærbar tilkoblet og det kører upåklagelig ..
Med den gamle router var der ingen problemer med denne pc - forstår det ikke ..

Har et par gange talt med TDC's udvidet support og først skulle jeg slette alt, der havde med antivirus (trojans og spyware) at gøre, så jeg kun havde min firewall og et antivirusprogram - det har intet hjulpet ..

Så fik jeg i dag, at vide, at jeg skal opdatere mit netværkskort - men det rækker mit lille hovede ikke helt til ..

Mit netværkskort er:
VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter
Driverver.:
Dato for driver:

--

Hvad er DHCP lease??
- jeg har kørt en scan med AIDA og der står:
DHCP Lease Opnået 10-06-2008 14:37:37
DHCP Lease Udløbet 10-06-2008 15:37:37

Sidst jeg blev koblet af nettet var ca 14:37?????
Avatar billede bewiched Nybegynder
10. juni 2008 - 15:44 #1
nøjagtig på minuttet 15:37 blev jeg så smidt af igen - genstarter min pc og nu har jeg så en time mere at køre på ..

Glemte i indlæg 1 at skrive, at jeg skal genstarte for at opnå net ..
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. juni 2008 - 16:27 #2
Hvilket OS og hvilket bundkort?
Avatar billede bewiched Nybegynder
10. juni 2008 - 17:11 #3
OS er Win XP Pro - bundkort ved jeg ikke, hvor ser jeg det??
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. juni 2008 - 17:14 #4
Hvis ikke du ved det, hvilken PC er det så - mærke/model?
Avatar billede bewiched Nybegynder
10. juni 2008 - 17:37 #5
Intel Celeron CPU 4A 2,4 ghz
- kan det være det?
Avatar billede bewiched Nybegynder
10. juni 2008 - 17:40 #6
så er driveren til kortet slettet og geninstaleret - ingen ændringer
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. juni 2008 - 17:41 #7
Nej det er din CPU :)

Hent og installer SIW:

http://www.gtopala.com/siw-download.html

Oplysninger om bundkort finder du under Hardware -> Motherboard
Avatar billede bewiched Nybegynder
10. juni 2008 - 18:20 #8
problemet er løst, der var min Zone alarm, der ikke tillod fornyelse af IP
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. juni 2008 - 18:50 #9
Super :)

Husk at smide svar, som du selv accepterer, så spørgsmålet kan lukkes.
Avatar billede aners Nybegynder
16. juni 2008 - 20:47 #10
Du ryger af fordi at dhcpd ikke modtager anmodning om fornyelse af leasen, tjek din firewall...
Avatar billede aners Nybegynder
16. juni 2008 - 20:47 #11
Hm, så kunne man lige lære at læse færdigt først en anden gang :)