Avatar billede qqq Nybegynder
09. juni 2008 - 22:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Dokumentation, hvad er normalt?

Hvis man indgår en kontrakt med et større webbureau om udviklingen af en stor ASP.net løsning og en del af leverancen er dokumentation, men som ikke er yderligere specificeret, hvad vil I så mene er normalt, eller man som minimum må forvente at webbureauet leverer af dokumentation?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. juni 2008 - 23:15 #1
Man burde have lavet en bedre kontrakt. Dit spørgsmål kan li'som ikke besvares.
Avatar billede qqq Nybegynder
09. juni 2008 - 23:37 #2
erikjacobsen >> Tak for din kommentar. Vi er enige om at man burde have lavet en bedre kontrakt. Hvis du som leverandør havde indgået en aftale om levering af et website udviklet i asp.net og aftalen inkluderede dokumentation. Hvad ville du så levere?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. juni 2008 - 23:39 #3
Det er jo det jeg siger: det kan ikke besvares.
Avatar billede mcnovy Nybegynder
09. juni 2008 - 23:44 #4
Jeg vil som udgangspunkt mene at man er dækket af købeloven..

og så vidt jeg husker, så skal der følge en forståelig manual med til produktet, som skal forklare nok om produktet til at man som forbruger kan bruge det..

men det er blot et gæt
Avatar billede mcnovy Nybegynder
09. juni 2008 - 23:44 #5
og ved ikke om det gælder b2b
Avatar billede qqq Nybegynder
09. juni 2008 - 23:52 #6
erikjacobsen >> Det har jeg forstået. Men du må da have en mening om hvad du finder normalt, mår der kun er indgået aftale om dokumentation, men ikke om hvad dokumentationen inkluderer :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. juni 2008 - 23:57 #7
Hvis der "er indgået aftale om dokumentation, men ikke om hvad dokumentationen inkluderer", så kan jeg netop ikke have nogen mening.
Avatar billede qqq Nybegynder
10. juni 2008 - 00:00 #8
erikjacobsen >> Okay :)
Avatar billede qqq Nybegynder
10. juni 2008 - 00:07 #9
erikjacobsen & mcnovy >> Smid et svar og I får point.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. juni 2008 - 00:15 #10
Nej tak.

Har du flere detaljer om hvad du har oplevet, så kom gerne med dem. Vi kan jo alle blive klogere.
Avatar billede qqq Nybegynder
10. juni 2008 - 00:20 #11
Lukker
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2008 - 23:44 #12
Det kan være svært at gøre et juridisk krav gældende overfor en leverandør, når ikke
der er angivet noget konkret.

Men en seriøs leverandør vil levere som minimum:
- et diagram med flowet mellem siderne
- XML kommentarer i C#/VB.NET source code
- klasse diagrammer for de vigtigste klasser der bruges
- andre diagrammer som f.eks. sekvens eller deployment hvis det er nødvendigt for forståelsen
- installations og drifts vejledning

Hvis de ikke leverer noget som helst, så mener jeg at du skal tage et møde med dem og vride
armen lidt rundt på dem. Det kan godt være at du ikke ville kunne få tildelt erstatning
i en retssag, men hvis det "større webbureau" har intentioner om ikke at blive et "mindre webbureau",
så kan de jo ikke være tjent med at fremstå totalt uprofessionelle.