Avatar billede cshein Nybegynder
09. juni 2008 - 17:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Links til table

Hej Eksperter

Se venligst først www.nhein.dk  (midlertidig placering)

Jeg vil høre hvordan det er muligt at fået linksne i menu'er i venstreside til at åbne i højreside og siden? altså så hvert menu punkt kommer til at erstatte den tekst der står til højre nu, jeg har tidligere brugt frames men har hørt man kan gøre det med tabels (og at det er bedre), håber I kan hjælpe med det!

Det er sikkert relativt let for jer, tak for jeres hjælp!

På forhånd mange tak!
Avatar billede keysersoze Guru
09. juni 2008 - 17:46 #1
Du vil aldrig kunne få samme effekt som frames/iframes uden at bruge dem - det mest normale er at reloade hele siden, dette er brugervenligt over for både søgemaskiner og for brugere, alternativt kan man benytte en teknologi der hedder AJAX, men den er ret teknisk og har også visse begrænsninger hvis man ikke tager højde for nogle ekstra ting.
Avatar billede cshein Nybegynder
09. juni 2008 - 17:50 #2
hej Keysersoze ( fantastisk film)

ahhh jeg ser, altså lave kopier for hvert underpunkt, synes du denne approach er at foretrække frem for at bruge frames? hvad er mest brugt? er layers et alternativt?

på forhånd tak!
Avatar billede keysersoze Guru
09. juni 2008 - 18:01 #3
layers er til design - tables til tabulerede data. I hvert fald lidt firkantet set.

du vil formentlig kunne bruge includes så du kan genbruge fx menuen fra side til side - så sparer du for meget copy/paste og gentagelser.
Avatar billede cshein Nybegynder
09. juni 2008 - 18:20 #4
Ok tak!

Smid et svar og du få dine point! Tak for hjælpen!

håber du vil være behjælpelig hvis der dukker et lille tillægs spørgsmål op.

/Christian
Avatar billede keysersoze Guru
10. juni 2008 - 17:48 #5
svar