Avatar billede ts_dg Nybegynder
09. juni 2008 - 09:23 Der er 2 kommentarer

Oprettelse af mange varer i NAV 5

Jeg er ved starte op med NAV 5, og skal derfor have lagt vores 1500 varer over i systemet.
Hvordan gøres dette nemmest, så man bliver fri for at oprette alle varerne enkeltvis?
Avatar billede didb Nybegynder
09. juni 2008 - 09:39 #1
Hej.

Har du varerne i en fil?
Så skal bruge en dataport til at importere dine varer.
Kender du ikke Navision er det nok ikke lige til.
Det kræver også at du har købt licens til at benytte dataport.

Jeg vil anbefale at du kontakter din forhandler.
Har du ikke en, og bor på Sjælland, kan jeg anbefale www.ensure-it.dk.
Dem bruger jeg selv.

Didb
Avatar billede alfalfadata Nybegynder
15. juni 2008 - 02:07 #2
Ja, en dataport er en import-rutine med angivelse af kartotek og felter, hvor dataene skal havne.

Der ligger også et mapningsmodul i NAV.

Husk at der er en masse underkartoteker der også skal udfyldes, så som bogføringsgruppe, enhed og priskartotek.

Desuden er der jo flere hundrede felter i varekartoteket, som med fordel kan udfyldes med en standardværdi under importen.

Ønsker du hjælp?

:-) Alfalfa