Avatar billede zhixc Nybegynder
07. juni 2008 - 23:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bypass Logonscreen

Jeg har lige fået en gammel computer (ca. 5 år) med Windows XP(Home) på, og nogle ret vigtige dokumenter. Jeg kan bare ikke komme forbi logonscreen'en da jeg ikke kender en af de 4 kodeord (inkl. admin). Jeg har derfor prøvet at nulstille kodeorderne med diverse programmer, men det virkede heller ikke. Og pga. de vigtige dokumenter, kan jeg ikke bare formatere.

Derfor tænkte jeg om nogle af jer vidste om det var muligt at komme forbi logonscreen'en uden at skulle skrive kode eller vælge bruger. (Skal helst kunne gøres uden for mange dyre programmer)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
07. juni 2008 - 23:48 #1
du kan gøre flere ting...

1) hvis du ikke ved om der er kode på administrator kontoen så prøv at start op i fejlsikker tilstand så får du Windows Std login skærm og ikke denne fine fanzy login ting i lavede med XP, når du kommer ind disable alle konto på nær administrator så bliver den nemlig vist i login når du kører normalt.

2) Skaf et program som hedder "ERD Commander" er lavet af Winternals som er købt af MS, den CD loader din windows installation og lader dig bruge et lille program som hedder LockSmith til at ændre koden på en bruger på pc'en.

3) sidst og nok også det nemmeste tag harddisken ud af maskinen og sæt den i en anden maskine, du vil nu få et ekstra drev i Denne Computer, hvis den harddisk du lige har sat i ikke er krypteret.

Håber du får løst problemet...
Avatar billede hcma Novice
08. juni 2008 - 00:08 #2
Avatar billede mash Mester
08. juni 2008 - 01:20 #3
jeg bruger et program til det, koster godt nok lidt $ men virker 100%.

http://www.lostpassword.com/windows.htm?id=winkey_8_0_2514

der findes nok noget freeware som kan det samme.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2008 - 11:08 #4
hvis du brænder bartpd fra spywarefri.dk kan du slette alle paswords
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2008 - 08:36 #5
en anden mulighed er at boote op på en linux cd og hente dokumenterne ud den vej...

http://www.ubuntu.com/
http://tyge.sslug.dk/knoppix/
http://helgec.dk/livecd.html
Avatar billede zhixc Nybegynder
16. december 2008 - 08:45 #6
Lukker