Avatar billede lraj Nybegynder
07. juni 2008 - 19:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

112 alarm går over grænsen?

Hej guys.
Jeg vil lige hører om det overhovedet er lovligt at ligge sådanne billeder ud på nettet, og om det i al fald ikke overtræder en eller to paragraffer? mit mål er at få dem slettet fra hjemmesiden, men det ser ud til der er lang vej endnu, ejeren af siden nægter simpelthen. Det støder mig, meget grovt, også selvom der ikke er billeder af de tilskadekommende personer, kan jeg gøre noget?

Billederne jeg taler om ligger her:
http://www.112alarm.dk/2008/vandel/vandel.htm
Avatar billede egzonrh Nybegynder
07. juni 2008 - 19:54 #1
(Jeg tror)
Hvis du selv har taget de billeder eller det er billeder af dig, og du vil have dem slettet, men ejeren af hjemmesiden nægter, så mener jeg at det er ulovligt.

Jeg mener at det hedder copyright. Man skal først have tilladelse før man må oploade andres billeder på internettet.

Det kunne godt være at jeg ikke har ret.
Avatar billede lraj Nybegynder
07. juni 2008 - 20:05 #2
Landet ligger sådan at.
Ham der ejer hjemmesiden selv har været ude og tage billederne dog har han censureret os der ligger på boren samt bilens nummerplade. Men alligevel støder det mig voldsomt som offer at det ligger der, han har intet kopieret men dog heller ingen ret til at tage billeder af bilen, vil jeg mene, men jeg ved ikke om retten og den danske lov har det på samme måde.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2008 - 20:20 #3
Man kan ikke genkende enkeltindivider eller køretøjer på de pågældende billeder.
Du har ingen sag.
Avatar billede sascha Nybegynder
07. juni 2008 - 20:21 #4
Etisk er ham der har tahet billederne da helt ude i hampen,og især hvis en af ofrene,(nemlig dig),har bedt ham fjerne dem.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2008 - 20:24 #5
Kommentar: john_stigers

Fortsat...
Men derimod kan man ikke fortænke dig i at ville have fjernet de billeder! Skriv en VENLIG mail og vær TÅLMODIG samt brug et PÆNT SPROG når du kontakter ham.
Giv ikke op ved et nej, men fortsæt tålmodigt og vær godt forberedt så kommer du længst.

Held og lykke i kampen om at få slettet billederne!
Avatar billede lraj Nybegynder
07. juni 2008 - 20:41 #6
Jeg har igen skrevet til ham, på en lidt anderledes måde, jeg regner med at få en advokat til at kigge på det, hvis han stadig nægter. Jeg ved godt det er meget at gøre ud af så lille en sag, men det betyder meget for mig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2008 - 20:43 #7
Tjah...
Et pænt lille brev fra en advokat plejer at hjælpe :)
(Også selv om der ikke er en sag! :))
Avatar billede lraj Nybegynder
08. juni 2008 - 01:26 #8
samme svar, dog er han lidt grovere i munden nu.. manden er direkte sindsyg ..
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juni 2008 - 19:22 #9
Få en advokat til at kontakte ham, så stopper det.
Avatar billede knaste Nybegynder
10. juni 2008 - 09:37 #10
Trafik apostle er ofte direkte sindsyge, saa det skal du ikke tage dig af.
Avatar billede aros Nybegynder
10. juni 2008 - 18:32 #11
Så vidt jeg husker ligger det sådan, at når det er taget på offentlig vej, og det er sløret så man ikke kan kende personen/bilerne. Så er der ikke noget at gøre, der findes desværre flere af denne type sider, hvis det var ulovligt, burde de ikke kunne eksistere
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. juni 2008 - 15:41 #12
Det viser sig at jeg kender ham der har den side (man lærer sgu mange ting...) og der er INTET på de billeder der viser hvem de er kørt galt, så han fjerner det ikke.
Har kontaktet en advokat, og han vil gerne skrive en mail/brev til ham for 2000 kr. men ikke mere, for der er ingen sag at gå videre med.
Avatar billede ginti Nybegynder
23. august 2008 - 08:40 #13
jeg personligt mener ikke at 112alarm skal fjerne disse billeder da de virker præventivt på andre bilister og billederne er så godt sløret på personer og bilidentifikation.