Avatar billede andersen_1606 Nybegynder
07. juni 2008 - 16:01 Der er 8 kommentarer

Linksys WRT54G som AP i eksisterende WLAN setup med Netscreen 5GT

Mit eksisterende trådløse netværk skal forøges mht. rækkevidde.

Har i forvejen Juniper NS 5GT som AP (har TDC modem foran og bruger en af switchportene). Min trådløse NS forbindelse har eget 192.168.2.x og det er ind over denne adresse, at jeg ønsker min Linksys WRT54G ind over. Den har tidligere været brugt som AP, og virker.

Jeg har disablet DHCP i Linksys. Hvorledes skal konfig være, når ønsker samme kryptering etc som på min NS, og når min Linksys ikke skal cables op til min primære AP?
Avatar billede jtt Nybegynder
07. juni 2008 - 18:50 #1
Jeg vil tro du kan gøre således, hvis jeg har fattet spm. korrekt.

På wan-siden skal du ramme 192.168.2.xx nettet
På lan-siden skal du have et andet segment eks. 192.168.3.xx (hvis det ikke er brugt på netværket
DNS og wins adresser skal være de samme som på den anden router
Avatar billede 383ci Nybegynder
08. juni 2008 - 19:35 #2
Original Linksys firmware kan ikke lave det når der ikke er kaben mellem de 2 enheder.
Hvis ikke det er en v7 du har kan du skifte til, f.eks. tomato den kan, men det kræver lidt legen rundt men er ikke svært.
Hvis du vil kunne gå mellem de 2 AP udne at faldt af ska SSI og koder være fuldstændigt ene, men kanalerne adskilt
Avatar billede justrace Novice
09. juni 2008 - 00:30 #3
Køb en linksys mere magen til den du har, så kan det lade sig gøre.
Avatar billede andersen_1606 Nybegynder
13. juni 2008 - 15:39 #4
383ci: hvis jeg går bort fra det at de to AP'r er trådløse som kommuikation mellem hinanden - og så bruger en switchport i hver - en i NS og en i Linksys, vil det så virke uden opgradering? Det mest elegante vil være trådløs, men det skal også gerne holdes på et niveau, hvor jeg kan tilrette det - så .... keep it simple er at foretrække om muligt.
Avatar billede 383ci Nybegynder
13. juni 2008 - 16:56 #5
Ja så vil det virker uden opgardering. Men der et absolut ikke raketvidenskab at opgardere Linksysèn. Hvad version er det?
Jeg er ikke enig i at det kan lade sig gøre, trådløst, med 2 Linksys WTR54G med original firmware.
Avatar billede andersen_1606 Nybegynder
14. juni 2008 - 14:06 #6
Det er version 1.00.6 jf admin modulet.

Jeg er frisk på en opgradering og så lidt tilretning, vel det du kalder legen rundt - mit alternativ er ikke at tage min Netscreen ud til fordel for to linksys.

Hvordan kommer jeg viderè?
Avatar billede 383ci Nybegynder
14. juni 2008 - 18:27 #7
Hmm, jeg tror du kigger på firmware versionen, det er ikke den der er spændende. Det er hardware versionen. Den står på klistermærket på undersiden.
Her er den firmware der skal I

http://www.polarcloud.com/tomato/

Når den er opgarderet kan du sætte routeren til at scanne signaler i nærheden og tilslutte til det. Så er der almindeligt lan i stikkene.
Avatar billede andersen_1606 Nybegynder
24. november 2008 - 13:21 #8
Sagen er på hold .... har skiftet udbyder, og statisk route internt i NS (5GT) driller lidt.