Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2008 - 00:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilket windows styresystem til server

Hej Eksperter

Jeg har 4 XP og 3 Vista maskiner som jeg vil styre fra en server. De skal logge på serveren, som så bestemmer hvilke programmer og spil der er på dem.
Hvilket windows styresystem skal jeg bruge til at styre serveren og rettighederne på de 7 workstations.
Jeg håber at jeg har udtrykt mig klart nok ellers udbyber jeg gerne.

T2C
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juni 2008 - 01:52 #1
Du skal vel bruge en server version af Windows enten 2003 eller 2008.

Hvilke services skal der køre på server ? File og print ? Exchange ? IIS ? SQLServer ?
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2008 - 18:17 #2
Der skal bare kunne køre spil og programmer fra serveren intet andet. Er det muligt?

T2C
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2008 - 20:55 #3
Umiddelbart lyder det om at du kun skal have en Windows server som fungerer som
fil server og domain controller for 7 clienter. Det bør der ikke være nogen ben i.
Avatar billede alexmikk Nybegynder
18. juli 2008 - 17:20 #4
Du skal nok have fat i en Windows Server 2008 Std. hvis du vil have fuld udnyttelse af de GPO-muligheder der er i forhold til Microsoft Windows Vista. Husk at Home Editions ikke kan meldes ind i et domæne.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2008 - 22:37 #5
"Umiddelbart lyder det om at du kun skal have en Windows server som fungerer som
fil server og domain controller for 7 clienter. Det bør der ikke være nogen ben i."

Oki , jeg installerer Win server 2008 og hvad så? Filserver og domain controller...
Er der en lille guide til hvordan man gør, hvis der nu ikke er nogle "ben i det"?

T2C
Avatar billede sup3rior Nybegynder
25. september 2008 - 12:35 #6
Installation af DNS:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc540174.aspx

Installation af Active Directory:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc755103.aspx

Dine XP maskiner skal være XP Professionel og dine Vista maskiner være Business eller Enterprise for at kunne kobles på.

Men jeg forstår ikke rigtigt hvad du mener med at "styre" programmer og spil. Hvad er det for en slags styring du vil opnå?
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2008 - 17:42 #7
Jeg vil gerne have det sådan at uanset hvilken maskine man logge på er der de samme programmer og spil som maskinen henter fra serveren. Man laver 1 opsættning og den gælder til alle maskiner.

T2C
Avatar billede sup3rior Nybegynder
26. september 2008 - 09:48 #8
Så kan du ikke "nøjes" med en server.

Så skal du bruge 1 server som domain controller og 1 server til System Center Configuration Manager.
Men så skal alle dine programmer pakkes som MSI pakker så de bliver rullet ud på den maskine man logger på, og det er en større process.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2009 - 11:16 #9
Lukker spm

Smid et svar til points
Avatar billede sup3rior Nybegynder
24. februar 2009 - 20:10 #10
Done