Avatar billede znogen Nybegynder
05. juni 2008 - 14:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk "footer" i Powerpoint

jeg vil gerne vise hvor langt man er i en præsentation i PP.

Og lidt mere advanceret end at indsætte slide-side numre.

Jeg har en præsentation der er opdelt i "salg" og "salg support".

De har hver 6 slides, og jeg vil gerne vise "1/6" på en eller anden måde. helst via grafik (og ikke rene tal)

Kan man dette på en nogenlunde automatisk måde?
evt. via en indholdsfortegnelse eller en formel der reagerer på titlen på hver slide?

hmm..

help!
Avatar billede znogen Nybegynder
05. juni 2008 - 14:11 #1
1/6 = "1 af 6"
Avatar billede jkrons Professor
06. juni 2008 - 10:53 #2
Desværre. PowerPoint har hverken formler eller felter, der kan indeholde kode. En titel, er en simpel tekst, der står i en pladsholder. Den adskiller sig på ingeb måde fra andre tekster, på samme måde som en overskrift gør i fx Word.

Du kan muligvis programmere en makro, der løser problemet, men mit gæt er, at det er hurtigere at lave manuelt, når det kun drejer sig om 12 slides.
Avatar billede znogen Nybegynder
15. juni 2008 - 17:22 #3
ja, nu er det ikke kun 12 men nærmere 30.

Det ville bare være cool, hvis den havde en slags "mail-merge" eller objekter der kunne tænke lidt :(
Avatar billede znogen Nybegynder
28. juni 2008 - 12:34 #4
lukker