Avatar billede jan-m Nybegynder
04. juni 2008 - 22:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Installation af Windows Vista Ultimate

I forbindelse med at jeg har købt en ny pc, for at anvende den til bla. Media center, har jeg ved en fejl fået leveret en PC med Vista Business (som ikke har media center). Derfor har jeg efterfølgende fået tilsendt en Vista Ultimate, som jeg skal installere nu.
Da jeg ikke har aktiveret Vista Business endnu, har jeg ikke mulighed for at åbne Vista. Er der nogen der kan hjælpe mig til at installere Ultimate, uden at skulle aktivere Business forinden?
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2008 - 23:11 #1
Du sætter bare din Vista cd i og genstarter din computer. Så vil du blive bedt om at installere Vista, hvis din computer er sat op til at starte fra DVD-drevet.
Avatar billede jan-m Nybegynder
04. juni 2008 - 23:21 #2
Så let får man desværre ikke 200 point!!!
Problemet er at den ikke starter automatisk, og jeg har ikke rigtigt mulighed for at ændre på noget som helst. Jeg tænkte på om der måske var en funktionstast man skulle aktivere ved opstart, for evt. at kunne starte via noget DOS eller lign.
Avatar billede rebecca Novice
04. juni 2008 - 23:28 #3
Gå i bios og sæt din pc til at starte fra dvd drevet, hvad du skal trykke på står i opstarten af pc'en.

Ps...Hvis vistaen er installeret burde du da kunne komme ind uden at aktivere så vidt jeg ved har man da 30 dage til at aktivere den i
Avatar billede jan-m Nybegynder
05. juni 2008 - 00:45 #4
Min leverandør har desværre ikke været så hurtig, så jeg kunne nå det indenfor 30 dage.

Men uanset ovenstående er jeg nu igang med installationen, så jeg må nok hellere til lommerne. Da det var Rebecca, som gav mig den endelige ledetråd, er det vel hende der har fortjent pointhøsten.

Tak for hjælpen
Avatar billede jan-m Nybegynder
05. juni 2008 - 00:46 #5
Rebecca - send venligst et svar.
Avatar billede rebecca Novice
05. juni 2008 - 23:57 #6
Får du her :o)

Men jeg synes da du skal give formatc point også da hans svar jo er rigtigt nok.

Mvh.Rebecca
Avatar billede jan-m Nybegynder
09. juni 2008 - 00:39 #7
Ja du har måske ret Rebecca, det var dog dit svar der ledte mig videre.

Formatc bedes give et svar.

Mener I så at fordelingen skal være 50/50?

Mvh. Jan M
Avatar billede rebecca Novice
09. juni 2008 - 09:12 #8
bestemmer du men det er okay for mig

Mvh.Rebecca
Avatar billede jan-m Nybegynder
12. juni 2008 - 00:03 #9
Hej Rebecca

Jeg har ikke glemt dig, jeg afventer blot et svar fra Formatc. Hvis han ikke har givet svar inden weekenden, får du pointene.

Mvh. Jan M
Avatar billede rebecca Novice
12. juni 2008 - 00:15 #10
Helt ok for mig haster ikke.

God weekend
Avatar billede jan-m Nybegynder
24. juni 2008 - 23:56 #11
Hej Rebecca

Hermed dine point

Mvh. Jan M
Avatar billede rebecca Novice
25. juni 2008 - 09:07 #12
Mange tak og hav en god sommer :o)

Mvh.Rebecca