Avatar billede mr_cash Nybegynder
04. juni 2008 - 21:21 Der er 1 kommentar

Lave Vbscript

Hej Alle

Kan i hjælpe mig med at lave et script som, checker, hvad maskinen hedder ,samt hvilken bruger der var logget på sidst.
Det skal så sendes til HKLM\System\Info\
PcName=( PCNAVN )
LastUserLogin= ( UserName)

Udover det et andet script som lave en text fil med de samme dataer, altså PcName==( PCNAVN ) og LastUserLogin=( UserName )  også sende til en log fil i roden af C drevet.
Log filen skal hedde Information.txt
Avatar billede gulkings Nybegynder
24. juni 2008 - 12:44 #1
Hey,
Du skal over i noget WMI query for at finde de 2 stykker info(pc og brugernavn)
For at skrive i reg. skal du bruge wscript.shell
For at skrive txt fil skal du have fat i Scripting.FilesystemObject