Avatar billede mesmer Nybegynder
04. juni 2008 - 00:05 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

extern harddisk maxtor onetouch 111

Vista kan ikke finde harddiskdrevet  når jeg tilslutter drevet .Jeg har prøvet at genindstallere software, der ER lys i drevet ,...Gode ideer modtages med glæde ....

Mvh

Bo
Avatar billede off-line Nybegynder
04. juni 2008 - 00:11 #1
Har du husket at formatere disken i diskhåndtering? Ellers kan den ikke ses i windows.
Avatar billede mesmer Nybegynder
04. juni 2008 - 00:39 #2
ja, jeg har . Jeg har osse gemt data på harddisken, som jeg nu vil overføre. Men kan altså ikke få l..... til at virke . Hvis sidste mulighed er at formatere, hvordan gør jeg det , når windows ikke kan finde usb-harddisken ?
Avatar billede off-line Nybegynder
04. juni 2008 - 03:00 #3
Der er ingen grund til at formatere, hvis disken allerede er det. Kan du se disken i
bios? Fungerer dine USB indgange som de skal med andre enheder? Har du SP2? Hvis
ikke så installer den. Hvis du har SP2, så prøv, i enhedshåndtering, at slette alt
som hedder noget med USB, og genstart. Så finder windows driverne igen, og eventuelle
fejl er retttet.
Avatar billede mesmer Nybegynder
04. juni 2008 - 09:12 #4
Tak for svar . Jeg er lidt i tvivl om, hvad du mener ps2 er. Er det en servicepack fra Microsoft?. I givet fald, hvordan ser jeg om jeg har den ?
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2008 - 09:16 #5
Vista kræver mig bekendt ikke noget specielt for at se din disk, kan du heller ikke se disken i DISKHÅNDTERING
Avatar billede mesmer Nybegynder
04. juni 2008 - 09:40 #6
Nej jeg kan ikke se min disk i diskhåndtering . Prøvede drevet i nat på min bærbare med xp . Der fungerer det , men altså ikke på min vista maskine
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2008 - 09:54 #7
Så må du forsøge med de andre USB porte - evt. slette USP i ENHEDSHÅNDTERING -> genstarte og lade Vista installere USB igen - jeg går ud fra at du har installeret alle driverne til dit bundkort
Avatar billede mesmer Nybegynder
04. juni 2008 - 11:19 #8
Tak for svar . Når jeg installerer, ser vista der er en usb-enhed, men ukendt. Af en eller anden grund popper skemaet , hvor jeg skal skrive koden og dermed åbne drevet ikke op , og derved bliver drevet ikke eksisterende . Jeg har installeret /geninstalleret software. Gode ideer modtages med glæde ..
Avatar billede off-line Nybegynder
04. juni 2008 - 12:23 #9
helgec - det forslag er jeg jo allerede kommet med:04/06-2008 03:00:16
Avatar billede off-line Nybegynder
04. juni 2008 - 12:47 #10
Angående SP2, ja det er en servicepack. Hvis du højreklikker på "Denne computer"
og går ind i Egenskaber, så kan du se, om du har den. Hvis der ikke står
Service pack 2, så har du den ikke.
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2008 - 14:38 #11
Hvor finder man SP2 til Vista ????
Avatar billede off-line Nybegynder
04. juni 2008 - 14:55 #12
SP2 til vista - nej det var en bommert:( havde ikke hæftet mig ved at det var Vista.
Spørgsmålet er jo lagt ind under Windows XP.
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2008 - 16:17 #13
Så har jeg rigtig svært ved at forstå kommentaren "04/06-2008 12:23:53"  -  Der skrives i kommentaren 04/06-2008 03:00:16 "Hvis du har SP2, så prøv, i enhedshåndtering, at slette alt
som hedder noget med USB, og genstart. Så finder windows driverne igen, og eventuelle
fejl er retttet." Det må antages at spørgeren KUN foretager den handlig hvis han havde SP2
Avatar billede off-line Nybegynder
04. juni 2008 - 17:35 #14
Det skulle da ikke være så svært at forstå efter min kommentar 04/06-2008 14:55:27
Det forklarer helt klart, hvorfor jeg lagde en XP kommentar. Forhåbentlig er spørgeren
bedre til at analysere en tekst end du er.
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2008 - 21:11 #15
Og forhåbentlig lærer du på et tidspunkt at undlade dine sædvanlige bemærkninger og korrektioner og da især når det er helt åbenlyst at du ikke aner hvad du taler om
Avatar billede off-line Nybegynder
04. juni 2008 - 21:51 #16
Min første kommentar 04/06-2008 00:11:56 bliver fulgt op af din kommentar
04/06-2008 09:16:28 , som er akkurat det samme forslag derefter kommenterer
du med 04/06-2008 09:54:33, som jo ikke indebærer andet end hvad jeg skev i
04/06-2008 03:00:16. Og hvorfor gentager du hvad jeg skrev? Fordi du er så højrøvet,
at du ikke gider læse, hvad andrer har skrevet.
Du har ikke bidraget med noget som helt i dette spørgsmål. Og hvad værre er, det er
ved at være en tendens hos dig, med hurtige, billige kommentarer. Du er faldet meget
af på den på det seneste, men det er du nok selv den sidste til at indse.
Avatar billede ejldk Nybegynder
05. juni 2008 - 00:05 #17
wow jasveg, så fik vi da lige renset luften... og det samme gælder dig helgec...
skal vi ikke lige ligge vores indbyrdes krige væk, og hjælpe stakkels mesmer med hans spørgsmål???
i kan jo evt. give hinanden jeres emails, så kan i fortsætte der.
Avatar billede off-line Nybegynder
05. juni 2008 - 01:02 #18
ejldk - Jo du har helt ret:)
Avatar billede off-line Nybegynder
05. juni 2008 - 01:07 #19
Mesmer - har du prøvet forslaget med, i Enhedshåndtering, at slette alt hvad der
har med USB at gøre, og genstarte?
Avatar billede mesmer Nybegynder
05. juni 2008 - 09:31 #20
Jeg har prøvet et par gange at slette usb i enhedshåndteringen. Desværre stopper det da min trådløse mus så osse bliver slettet.Jeg kan sagtens se i enhedshåndteringen , at mit drev bliver genkendt, men ikke som drev, men som ukendt enhed . Og lige den enhed har jeg selvfølgelig slettet flere gange , uden nyt resultat. Tror problemet er, at jeg for at åbne mit Maxtor 111 mini skal skrive kode . Når koden er skrevet  kan drevet findes.  Desværre kommer "skemaet" hvor jeg skal skrive koden ikke frem , da den ikke kan finde drevet . Næsten en gordisk knude . Som min xp-laptop kan løse , men min fu..... Vista ikke formår :-(
Avatar billede off-line Nybegynder
05. juni 2008 - 12:34 #21
Ja du har ret i, at musen forsvinder når man sletter alt USB. Men har du ikke en
sp2 indgang, altså til det "gammeldags" runde stik? Så kan du eventuelt bruge en
adapter, hvis du ikke har en sp2 mus. Det med koden kender jeg desværre ikke.
Avatar billede mesmer Nybegynder
07. juni 2008 - 10:55 #22
Jeg har prøvet enhendshåndtering og hhv. forsøgt at slette alt der havde med usb at gøre . Og lade Vista geninstallere.Det hjalp desværre ikke . Siden har jeg prøvet det samme med drevene( undtagen den permanente HD) Det hjalp heller ikke . Det er noget underligt noget . Når jeg starter PC-en med extern HD tilsluttet , kan jeg se på "rulleteksten" i starten at PC-en genkender drevet Maxtor . Når jeg så senere går ind og vil åbne drevet  i Maxtorprogrammet , kan windows og Maxtor ikke se et drev ....
Avatar billede off-line Nybegynder
07. juni 2008 - 11:09 #23
Hvis jeg ikke har overset det, har du ikke været i diskhåndtering?
Prøv at se, hvad der står der, din disk kan have mistet filhåndteringen,
altså den lille information, som gør, at windows kan se disken. Den plejer
at kunne genskabes.
Avatar billede mesmer Nybegynder
07. juni 2008 - 11:35 #24
Jeg har lige været inde på diskhåndteringen , men kan ikke se andet end at boot og recoverdisk er iorden . De andre disk der er , siger , at der ikke er noget medie , men at de virker som de skal !!! Hvad gør jeg ????
Avatar billede off-line Nybegynder
07. juni 2008 - 12:34 #25
Jeg ved det desværre ikke. Det lyder mystisk. Har du set i bios, om ALT hvad der
vedrører USB er slået til? Eller om du kan se disken der? Når du kan se den på din
bærbare, må det jo være et Vista problem.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2008 - 22:15 #26
Vedr. 05/06-2008 00:05:26 om at udveksle e-mail adresser, tro mig det har jeg foreslået flere gange desværre med negativt resultat.

vedr. 07/06-2008 11:35:24 har du mulighed for at uploade et screenshot,så er det lettere at danne sig et overblik. På en måde kunne det godt lyde som om filtabellen er smuttet
Avatar billede mesmer Nybegynder
09. juni 2008 - 11:21 #27
Det var måske en god ide , men hvad skal jeg lave et screenshot af og hvordan gør jeg så lige det ?

mvh
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juni 2008 - 11:39 #28
Du skriver: mesmer 04/06-2008 09:40:58 at din externe kan ses på din bærbare.
Hvis den kan det, har den IKKE mistet filtabellen. Og under alle omstændigheder
skal den kunne ses i diskhåndtering. Altså der er noget galt, enten med tilslutningen.
Avatar billede mesmer Nybegynder
09. juni 2008 - 11:59 #29
Hej  jasveg. Jeg lser dine kommentarer med interesse, men den sidste angler der vist noget ?
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juni 2008 - 12:44 #30
Det mener jeg nu ikke. helgec skriver:"På en måde kunne det godt lyde som om filtabellen er smuttet" Filtabellen er er en lille info på harddisken, som gør, at
windows kan se den i "Denne computer" Men når du skriver, at du kan se harddisken
på din bærbare, så må der nødvendigvis være en filtabel, ellers ville du kun kunne
se den i diskhåntering og ikke i "Denne computer".
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juni 2008 - 12:46 #31
Ps. men altså, når du heller ikke kan se din externe HD i Diskhåntering, er den ikke
tilsluttet.
Avatar billede mesmer Nybegynder
09. juni 2008 - 22:26 #32
Det er LYKKEDES :-)
Jeg tilsluttede et andet kabel til den externe HD, downloadede softwaren endnu engang og pludselig kunne min Visa læse drevet . Tusind tak for hjælpen . Hvordan er det lige jeg får givet point ???
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juni 2008 - 23:09 #33
Godt nok. Ja det var klart at det nåtte være fordi disken ikke var tilsluttet:)
Angående point. Du beder den eller dem du vil give point, om at lægge et svar.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juni 2008 - 23:12 #34
Ps. Hvis du accepterer et svar, så narkerer du navnet på den eller de brugere,
du vil give point, og trykker på accepter.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juni 2008 - 23:56 #35
Takker for point:)