Avatar billede jobless Nybegynder
03. juni 2008 - 15:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejl 500 i lynx

Hej.

Jeg har puslet lidt med en side (http://www.rc2you.dk), og den virker tilsyneladende som forventet i IE.

For at teste med henblik på SEO, har jeg forsøgt at vise siden i lynx_w32, men her får jeg en asp.net fejl, nullreference m.m.

Er der nogen som har en ide om, hvorfor denne fejl kommer i lynx men ikke i IE ?

MVH

Kim
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. juni 2008 - 15:49 #1
Som den fortæller dig så er det jo nok fordi at i

  Line 84:            strVarenr = strVarenr.Replace("#", "_...._")

er strVarenr Nothing. Hvordan du når frem til det, og hvorfor den ene browser ikke giver fejl, kan jeg ikke sige.
Avatar billede jobless Nybegynder
03. juni 2008 - 16:53 #2
Mystisk, men jeg har nu lagt en if-sætning udenom, og det ser ud til at virke
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. juni 2008 - 17:06 #3
Næh, der er en forklaring. Det var i middelalderen ting var mystiske - nu ved vi at alt kan forklares - selv om vi ikke kender forklaringen endnu ...

Men en anden ting: du skal indstille din applikation til ***ikke*** at vise kildekode ved fejl - det er farligt. Et eller andet sted i web.config.
Avatar billede jobless Nybegynder
03. juni 2008 - 17:18 #4
ja, jeg har retter debug til false, ligeså snart tingene kører.

Problemet tror jeg består i, at jeg bruger en komponent til 'ad-rotator', og denne tilsyneladende binder med nothing, men hvorfor kun ved lynx og ikke IE ?!?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juni 2008 - 17:27 #5
Jeg mener at ASP.NET har en smart/dum feature hvor den genererer forskelligt
output alt efter browser.

Proev og sammenlign source for IE og Lynx.
Avatar billede _basil Nybegynder
04. juni 2008 - 11:45 #6
Til orientering kan jeg fortælle at jeg ikke kan browse dine menuer i Firefox, men det kan jeg i IE.
Klik på link i FF giver: http://www.rc2you.dk/groupgallerie/1/Biler+(fabrikater)_CEN/46.aspx

hvor klik på link i IE giver:
http://www.rc2you.dk/groupgallerie/1/Biler+(fabrikater)_CEN/46.aspx
Måske det er en del af problemet..
Avatar billede jobless Nybegynder
04. juni 2008 - 12:02 #7
Hej Basil.

Mange tak for dit indspark.

Vil du teste igen ?
(urlrewritingnet driller lidt, så jeg replacer nogle karakterer manuelt)
Avatar billede _basil Nybegynder
04. juni 2008 - 12:21 #8
Nu virker det både i IE og FF :)
Avatar billede jobless Nybegynder
04. juni 2008 - 12:23 #9
Tak
Avatar billede jobless Nybegynder
19. oktober 2010 - 08:38 #10
Lukketid