Avatar billede jsc Nybegynder
03. juni 2008 - 12:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

flere smtp servere

Hej eksperter

ja, det er vist et stort problem her på eksperten, men fandt ikke rigtig en løsning jeg kunne finde ud af.

jeg har brugt for at kunne benytte computeren på flere netværk med flere smtp servere. hvordan kan man løse det problem i outlook? eller evt. udenfor?

jeg bruger office xp og dermed outlook xp.

nogen der har en løsning til dette som jeg kan forstå?

/jsc
Avatar billede leif Seniormester
03. juni 2008 - 13:01 #1
Jeg har et lille hjemmebygget system som ændrer IPadressen således man bruger samme navn hele tiden, men udskifter en fil på sin maskine som gør at man peger på den rigtige IP.

Kig på: www.ljnet.dk/exp/833677

Serveren du skal konfigurere i Outlook hedder nswsmtp
Avatar billede jsc Nybegynder
03. juni 2008 - 13:27 #2
kunne da helt sikkert være en måde at løse det på, hvis outlook ikke kan. men hvordan virker det?

jeg har to adresse jeg skal skifte imellem (altså smtp'erne):
smtp.fullrate.dk
mail2.iha.dk

jeg skal beholde min pop3 server.

kan du evt. lave et eksempel på en af de servere?

/jsc
Avatar billede leif Seniormester
03. juni 2008 - 14:21 #3
Der er lagt en ny fil op.

Hent den, læs den og gør som i Install.txt

I bund og grund sætter du outlook til at bruge nswsmtp som SMTP server.

Når du så skal bruge IHA som SMTP server dobbeltklikker du på IHA.bat og genstarter Outlook og derefter kan du sende. Når du så skal bruge Fullrate så dobbeltklikker du på Fullrate.bat -> Genstarter Outlook og så kan du sende når du sidder på en Fullrate forbindelse.
Avatar billede jsc Nybegynder
03. juni 2008 - 14:48 #4
takker... virker perfekt..

smid et svar.
Avatar billede leif Seniormester
03. juni 2008 - 15:25 #5
Svar.

Blot husk at skifte IPadressen i den rigtige fil i tilfælde af at den skifter.
Avatar billede jsc Nybegynder
03. juni 2008 - 16:40 #6
ok, men kan man evt ikke bare indtaste adressen istedet?

/jsc
Avatar billede leif Seniormester
03. juni 2008 - 16:45 #7
Jo, reelt kan du jo også vælge at ændre SMTP serveren i Outlook hver gang
Avatar billede jsc Nybegynder
03. juni 2008 - 16:49 #8
mente nu godt nok i filerne :)

jeg er nemlig træt af at ændre outlook konstant...

/jsc
Avatar billede frand Nybegynder
03. juni 2008 - 17:09 #9
En anden måde kunne måske være en ændring i registry. Der kan man skrive dns-navnet direkte. Hvis det er Outlook express, så ligger profilerne her: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Account Manager\Accounts

Et .reg script til hver udbyder, måske
Avatar billede jsc Nybegynder
03. juni 2008 - 17:13 #10
smart... den må sgu være der til outlook også :) - ligger jo nok under office pakken så....

men mange tak for det... der skal jo ikke så meget til at ændre tingene nu og slet ikke så tit, så det er super!

/jsc
Avatar billede leif Seniormester
03. juni 2008 - 20:35 #11
Jeg har søgt lidt i registreringsdatabasen, men uden held.