Avatar billede kimmerdreng Nybegynder
01. juni 2008 - 20:35 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Overvågning

Hej ..

Jeg tænkte på om man ikke kan se hvad der har forgået på sin pc i løbet af dagen? Laver windows ikke en eller anden log over de ting som der er sket?
Har nemlig haft en på besøg, og kan se at der er blevet åbnet private billeder o. lign. men når jeg højreklikker og kigger på egenskaber, laver den #sidst åbnet" dataerne om til den tid man har højreklikket på filen.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. juni 2008 - 21:15 #1
du skal heller ikke klikke på filerne, du skal gå op og vælge detaljeret visning istedet for, så kan du se hvornår filerne sidst er åbnet
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. juni 2008 - 21:16 #2
men ellers har du jo også start --> seneste dokumenter
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. juni 2008 - 21:16 #3
Det kan man sagtens, hvis man har sat det op, det hedder auditing. Det er dog langt bedre at have forskellige brugere og så beskytte sine private ting så folk der ikke skal se dem ikke kan se dem.

Problemet med auditing er at der logges meget hvis du skal have styr på alle dine filer og det bliver hurtigt håbløst hvis du kun har en bruger at se hvornår det er dig selv og hvornår deter andre
Avatar billede bdf Mester
01. juni 2008 - 21:19 #4
Home Key Logger er en mulighed :)  logger alt hvad der bliver trykket på tastaturet incl passwords + hvilke programmer/doc/billeder osv osv. der bliver åbnet
01. juni 2008 - 21:39 #5
... Generelt frarådes alle former for mere eller mindre smarte/billige/gratis Keylogger programmer; tit følger der lidt extra Uønsket med i pakken. Og der er heller ikke garanti for at informationen sendes til et ukendt sted...
(eks. tastetryk ved brug af bankforretninger - så ka' du selv gætte dig til resten *S*)
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. juni 2008 - 10:29 #6
Der er også det problem at en keylogger normalt kun viser tastetryk og ikke mussetryk, hvlket betyder at de ikke giver det rigtige billede når det er filadgang man ønsker at se
Avatar billede killer_bee Nybegynder
03. juni 2008 - 17:21 #7
som bufferzone siger - lav en login bruger med password på så har du ikke problemmet mere.
En quote fra filmen 'Rising Sun' har en god motto: "Hvis du har fundet et problem så brug dine kræfter på at løse det. og ikke på at finde den skyldige"..
Avatar billede kimmerdreng Nybegynder
03. juni 2008 - 22:56 #8
hvad med "blazing tools key logger" mener det er det, det hedder. er der nogen som har erfaringer med det ?