Avatar billede kimley Nybegynder
01. juni 2008 - 16:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Bliver ved med at få blue screen

Hej jeg har lige købt nyt bundkort,gfxkort,ram ,harddiske og nyt tower.

HAr samlet det hele og har haft vista installeret,men nu er der bluescreen..hvorfor??

Den er kommet med denn meddelelse IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Er det ram??
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. juni 2008 - 16:56 #1
Lugter lidt af en manglende driver.

Har du installeret alle drivers til bundkort m.v. og opdateret Vista?
Avatar billede kimley Nybegynder
01. juni 2008 - 17:15 #2
Når jeg sætter driver cd i er der kun lyddriver... nåede ikke at opdatere vista inden blå skærm kom... Men er ved at prøve at installerer igen..Den er også kommet med System service Exeption i blue screen...
Avatar billede kimley Nybegynder
01. juni 2008 - 17:17 #3
Tror jeg tog lyddriver til xpda der ligger en cd med vista opdateringer og den satte jeg i og der var også lyddriver..annullerede og det skulle jeg nok ikke have gjort
Avatar billede kimley Nybegynder
01. juni 2008 - 17:19 #4
Men den kommer med blå skærm under installation også....
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. juni 2008 - 17:20 #5
Hvor mange ram har du i?

Hvis du har mere end 1 stang, så prøv med en ad gangen.
Avatar billede kimley Nybegynder
01. juni 2008 - 17:27 #6
Jeg har 2x2GB
Ok det vil jeg prøve så..Men kan se i bios den finder begge harddiske og begge ram blokke
Avatar billede kimley Nybegynder
01. juni 2008 - 17:28 #7
Den første gang jeg installerede var der ingen problemer.. men tror jeg har taget forkert lyd driver,men skulle jo ikke gå ud over  en geninstallation
Avatar billede kimley Nybegynder
01. juni 2008 - 17:30 #8
Den ser ud til at starte op nu.... Skal jeg så installerer alle driverne og update bagefter eller omvendt...Er ikke kendt med Vista
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. juni 2008 - 17:32 #9
Først drivers, så update.
Avatar billede kimley Nybegynder
01. juni 2008 - 17:33 #10
Der står fuldfører installationen...Skal lige sige jeg havde sat rammene i slot 3-4 og har flyttet dem til 1-2...Har haft dem ude da jeg mente at de måske ikke sad ordentlig i..
Avatar billede kimley Nybegynder
01. juni 2008 - 17:37 #11
Den virker nu... Er så spændt på når driverne kommer på
Avatar billede kimley Nybegynder
01. juni 2008 - 17:56 #12
Indtil videre er den ok..Tror det er rammene der ikke har sat som de skulle
Smider du lige svar?? Mangler dog at hente drivere til gfx kort..Men vil lige have Bullguard og vista opdatteret
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. juni 2008 - 17:58 #13
Lyder meget fornuftigt :)
Avatar billede kimley Nybegynder
01. juni 2008 - 18:12 #14
Takker for hjælp :-)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. juni 2008 - 18:28 #15
Velbekomme og tak for point :)