Avatar billede desi-mus Nybegynder
01. juni 2008 - 13:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Html til tekst

Jeg har en string som indeholder html tag og æ ø å i stedet for æøå. Hvordan konverterer jeg det til normal tekst, uden brug af str.replace?

Eksempel:
Input str = ”<p>Hj&aring;lp mig tak <br /> &aring; &oslash; &aring;</p>”
Output str = ”Hjælp mig tak \r\n æ ø å”
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2008 - 15:47 #1
Der er ikke noget egnet funktionalitet i frameworket til det bortset fra noget
streng manipulation som skal kende alle HTML entiteterne.

Hvis du er heldig kan du opgoogle noget færdigt kode.
Avatar billede Syska Mester
01. juni 2008 - 16:34 #2
string s = System.Web.HttpUtility.HtmlDecode("Hj&aring;lp mig tak <br /> &aring; &oslash; &aring;");
            MessageBox.Show(s);

Men den laver ikke <br /> og <p> om ... det må du selv lege med :-)

Men jeg vil da sige at den klasse er en god start.

// ouT
Avatar billede desi-mus Nybegynder
01. juni 2008 - 16:57 #3
Kan ikke få HttpUtility til at virke:
The type or namespace name 'HttpUtility' does not exist in the namespace 'System.Web' (are you missing an assembly reference?)

Men hvilken reference?

Tænke også på om man kunne smide html teksten ind i et webbrowser komponent, også få ren tekst ud bagefter, men det kan jeg desværre heller ikke få til at lykkes... :(
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2008 - 18:21 #4
Ha. Så lærte jeg også noget idag. Jeg var overbevist om at HtmlDecode kun tog &lt; &gt; og &amp; !
Avatar billede Syska Mester
01. juni 2008 - 21:45 #5
wow ... vildt, så er det næsten bevidst at en mand ikke kan vide alt :-p

Du skal tilføje System.Web som reference ...

Nej, da output af din browser stadig vil være html ... den er bare rendered, men du kan tage et billede, men det vil jo slet ikke være det samme :-p

// ouT
Avatar billede desi-mus Nybegynder
02. juni 2008 - 08:37 #6
Tak buzzzz, det virker nu. Jeg fjerner resten af html tagene vha regexp.