Avatar billede zikzaka Nybegynder
31. maj 2008 - 20:39 Der er 5 kommentarer

Dell Precision T3400 med USB problemer

Jeg er i skrivende stund ved at sætte min brors Dell Precision T3400 op, som er helt ny og ikke har været installeret noget på tidligere. Styresystemet er Vista 32-Bit.
Problemet er at efter et stykke tid sætter mus (har forsøgt at skifte mus) og printer, som begge er med USB ud. Så kan jeg være heldig at tage stikket ud og sætter i igen, hvor efter det virker, men nogle gange er jeg nødsaget til at genstarte for at afhjælpe problemet. Virker som om at kommunikationen ryger, er der nogle som har oplevet et tilsvarede problem?

Jeg har forsøgt at gå via dell's hjemmeside og finde en opdatering til USB portene, men der står ikke noget direkte vedr. dette. Nogen der ved hvad påvirker USB porte af opdateringer?

Dette er følgende opdateringer tilgængelige for modellen:

http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?os=WLH&osl=DA&catid=-1&impid=-1&servicetag=&SystemID=PRE_T3400&hidos=WLH&hidlang=da
31. maj 2008 - 23:33 #1
Tanke: Check i BIOS om der er noget med USB ? Evt. compabilitet ell. lign option ?
(Jeg har set flere DEFAULT BIOS hvor dette stod som NONE!)
Avatar billede zikzaka Nybegynder
01. juni 2008 - 11:23 #2
Alle USB ting i BIOS er "ON"

Jeg har fundet ud af der skabes et bug, som dell har som en driver uheldigvis understøtter denne driver kun XP og ikke Vista, som jeg kører. Hvad kan man gøre helt præcist? Kontakte dell og presse på for at lave en driver til Vista?
01. juni 2008 - 12:50 #3
Tja... velkendt 'problem' med kun driver til XP...
PS: Det omvendte opleves også!
05. juni 2008 - 10:35 #4
(Status?)
Avatar billede zikzaka Nybegynder
12. juni 2008 - 21:21 #5
Har været lidt optaget af eksamner, derfor jeg først skriver nu.. Jeg snakkede med Dell Support og de henviste mig til Intels hjemmeside og en driver opdatering det jeg har hørt fra min bror indtil videre er det fungerer..