Avatar billede runemortensen Nybegynder
20. juni 2001 - 21:13 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Jeg har et problem med en connection

Jeg har et problem med en connection til en acces-database, jeg får følgende fejl når jeg forsøger at åbne den i asp (Conn.Open)

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The Microsoft Jet database engine cannot open the file \'(unknown)\'. It is already opened exclusively by another user, or you need permission to view its data.
/mdsp/default.asp, line 62
Avatar billede egede Nybegynder
20. juni 2001 - 21:15 #1
Har du adgang til at læse databasen?
Avatar billede runemortensen Nybegynder
20. juni 2001 - 21:16 #2
Ja
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. juni 2001 - 21:16 #3
1  har du stavet filnavnet korrekt.
2  ligger filen virkelig der

hvis ja så sluk og genstart for at slippe af med en evt glitch.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. juni 2001 - 21:17 #4
Hmm ... du har ikke DB\'en åben i Access, vel ?
Avatar billede runemortensen Nybegynder
20. juni 2001 - 21:18 #5
ja, -filnavnet er ok, det har virket
ja, filen er der
Nej den er ikke åben i access
Nej jeg kan ikke genstarte serveren, da den kører mange andre services
Avatar billede runemortensen Nybegynder
20. juni 2001 - 21:20 #6
hvis jeg laver en ny system dsn virker det i en periode, men det er jo ikke holdbart
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. juni 2001 - 21:20 #7
må vi se hvad du skriver?
Avatar billede runemortensen Nybegynder
20. juni 2001 - 21:21 #8
<%Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"test\"%>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. juni 2001 - 21:23 #9
...virker i en periode... husker du at lukke din forbindelse og forespørgsler i ASP
hver gang ?
Avatar billede runemortensen Nybegynder
20. juni 2001 - 21:24 #10
jeps Conn.Close
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. juni 2001 - 21:28 #11
...og dine recordsets også.

Det lyder da mystisk. Det er nok noget Microsoft har lavet for at få
dig til at skifte til MS SQL (eller en anden \"rigtig\" server). :))
Avatar billede runemortensen Nybegynder
20. juni 2001 - 21:31 #12
Også recordset, jeg fatter simpelthen ikke hvad der er galt -;)
Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. juni 2001 - 21:40 #13
Nogen gange hjælper det at åbne en anden access DB, så hvis prøver at lave en hurtig db med en connection. Og derefter prøver at åbne den DB med problemer bagefter, skulle det gerne virke...

En eller anden Microflops fejl, der ofte kommer hvis det er man kun arbejder med den samme db i lang tid

Avatar billede runemortensen Nybegynder
20. juni 2001 - 21:49 #14
Jeg har fået det til at virke ved at oprette en ny sys-dsn, hvis det er rigtigt at det sker når man arbejder meget med db-en er der jo ikke rigtig noget at gøre ved det
Avatar billede perla Nybegynder
20. juni 2001 - 22:00 #15
Havde samme fejl på et tidspunkt, løste det ved at kun at åbne connection\'en i begydelsen af scriptet og lukke det i slutningen. Når jeg fik fejlen kunne jeg ikke connecte indtil sessionen timeede ud.

-Per
Avatar billede runemortensen Nybegynder
20. juni 2001 - 23:02 #16
Jeg har kun lavet en connection, det er det der er så mystisk
Avatar billede perla Nybegynder
20. juni 2001 - 23:09 #17
Vent 20 min og se om du kan komme ind, kan du det er det fordi connectionen stadigvæk er åben. nemt at teste.

Eller læg koden så kan vi teste det selv.

-Per
Avatar billede icedox Nybegynder
20. juni 2001 - 23:14 #18
tdaugaard !
Det kan man ikke sige : Hmm ... du har ikke DB\'en åben i Access, vel ?  (Det har ingen betydning!)

Kan vi ikke bare SE koden,,,,? (eller skal vi spille gætteleg?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. juni 2001 - 23:24 #19
icedox>>>>
Jo det har faktisk betydning hvis du har den åbn i design mode så låser den tabellen som der er beskrevet :-)
Avatar billede runemortensen Nybegynder
20. juni 2001 - 23:28 #20
OK... ved at benytte følgende kode laver den fejlen

<%Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"test\"%>

det betyder ikke noget om der er andet kode i dokumentet, det har jeg prøvet, jeg håbede¨på at der var nogen som havde set fejlen før og vidst hvordan den skulle rettes.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. juni 2001 - 23:32 #21
Hedder din db virkelig test ?
Avatar billede icedox Nybegynder
20. juni 2001 - 23:41 #22
Ok! mundi, hvis man arbejder på en pws?
Hvis man er ONLINE er det ligemeget!

runemorthensen : Prøv den :

Dim RS
Set conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DBPath = \"DBQ=\" & server.mappath(\"/mappe/test.mdb\")
conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \" & DBPath

sql = \"select * from tabel where x=y\"
set rs = conn.execute (sql)

J.
Avatar billede perla Nybegynder
20. juni 2001 - 23:41 #23
Det må være superhemligt!! Du giver os ikke meget at arbejde med...

Så må vi jo gøre det den omvendte vej.

Sådan åbner jeg.
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"Support.mdb\")

Sådan lukker jeg.
Conn.close
set conn=nothing

-Per
Avatar billede icedox Nybegynder
20. juni 2001 - 23:48 #24
Jeg synes perla er et smukt navn Per !
J.
Avatar billede perla Nybegynder
20. juni 2001 - 23:53 #25
*SS* Takker, der er da også flere der har taget fejl. Når jeg logger ind skriver jeg PerLA

-Per
Avatar billede icedox Nybegynder
20. juni 2001 - 23:57 #26
Per,,,,,  hihihi :)
Avatar billede runemortensen Nybegynder
21. juni 2001 - 00:24 #27
Tak for hjælpen begge to :-))))))))
Avatar billede perla Nybegynder
21. juni 2001 - 00:28 #28
Takker for den overvældende gavmildhed...
Avatar billede runemortensen Nybegynder
21. juni 2001 - 00:33 #29
jeps sådan er jeg bare