Avatar billede hmm10 Nybegynder
31. maj 2008 - 12:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

FCKeditor - Fjern formatering ved load.

Hej,

Jeg har en streng med indholdet "test", som jeg sætter ind i fckeditor ved load - den formatere teksten til "<p>test</p>". Hvordan undgår jeg dette? Den skal ikke fjerne al formatering i tilfælde at der er noget, men skal ikke sætte ny ind ved load.

Jeg har søgt nettet igennem, så hvis i har links; så kun relevante links omhandlende en løsning, tak.

Med venlig hilsen,
HMM10
Avatar billede olebole Juniormester
31. maj 2008 - 20:18 #1
<ole>

Nu kommer det jo anpå, hvilken standard/flavour, du skriver til. Skriver du f.eks. HTML 4.01 Strict - eller senere - giver det ikke mening at have en tekst hængende løst i dokumentet. Det _skal_ ligge i et block-element ... f.eks. et p-element. Desuden er MS' editor, som FCK bygger på, beregnet til at gøre sådan  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede hmm10 Nybegynder
31. maj 2008 - 22:21 #2
olebole: Jeg er helt enig i din kommentar.

Jeg benytter fckeditor med et andet formål; jeg indsætter udelukkende dynamiske værdier (tags), og ikke til at fremkalde "traditionel html". Og det er disse tags, som bliver formateret ved load (fx: "<span class='Code'>TAG</span>" bliver til "<p><span class='Code'>TAG</span></p>"). Jeg kunne godt fjerne formateringen via fx. php, men det kan være at brugeren vil formatere en specifik dynamiske værdi (tag). Lyder sikkert forvirende, men det er den bedste teori-forklaring, som jeg kan komme med pt.

Jeg har kigget filen fckconfig.js igennem, og har umeldbart ikke set en true/false option, der kan løse min problemstilling.

Derfor håbede jeg blot på, at der var en anden, der har haft samme problem før mig.
Avatar billede megamikkel Nybegynder
31. maj 2008 - 22:33 #3
det ved jeg ikke noget om
Avatar billede olebole Juniormester
01. juni 2008 - 17:55 #4
Uden at kende det nøjagtige tal objektivt, er jeg overbevist om, at hundredetusinder har haft problemer med, at IE's editor indsætter et nyt p-element ved tryk på 'Return'.
Ofte har man prøvet at løse det ved at lade JavaScript udskifte '<p></p>' med '<br>' on-the-fly. Problemerne opstår så andre steder - bl.a. fordi editoren skal bruge p-elementer ved oprettelse af en liste (ul eller ol).

Dit problem er jeg til gengæld ikke stødt ind i før. Umiddelbart kan det uden tvivl løses med JS, men spørgsmålet er, om ikke du blot løber panden mod en mur et andet sted. MS-editoren har det jo med at kaste p-tags ind mange steder  :o|
Avatar billede hmm10 Nybegynder
01. juni 2008 - 18:28 #5
olebole: Jeg tror, at du i har ret i, at det kan løses med JS. Dog vil jeg løbe ind i problemer både nu og sikkert også senere hen, når editoren skal opdateres. Jeg tror, at jeg "godkender" fckeditorens formatering, og finder en alternativ løsning. Umeldbart vil noget php kunne hjælpe mig.

Smid et svar, så giver jeg points. Tak for hjælpen indtil nu.
Avatar billede olebole Juniormester
01. juni 2008 - 22:49 #6
Selvtak. Jeg tror, vi har ret  ;D