Avatar billede head-cracker Nybegynder
29. maj 2008 - 23:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flere mini DVDer til én DVD

Hej!

Jeg har optaget nogle klip på 3 mini DVDer. Hvordan får jeg nemmest lavet en kopi af alle disse klip på én normal DVD skive?

Filerne ligger i vob-format, og det skulle de gerne blive ved med, så den færdige film kan afspilles på enhver DVD-afspiller.

Jeg vil gerne slippe for at konvertere de 3 mini DVDer til mpg, klippe sammen i movie maker, og konvertere endnu engang - det vil vel medføre kvalitetstab?

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
30. maj 2008 - 00:31 #1
.vob filer ER mpeg format, de har bare fået en anden filendelse

så du kan bare omdøbe dem til .mpg og samle dem med en mpg joiner

f. eks. denne her (har ikke testet programmet)
http://www.321slideshow.com/mpg-joiner.htm
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
30. maj 2008 - 00:43 #2
ARRRRGGGGGGGGG!!!!!!!!!!  den var jo ikke gratis!!!!!!  Motto: vi kan godt li' gratis

prøv mediajoin istedet. findes her: http://www.multimedia-downloads.com
Avatar billede trav4u2 Novice
01. juni 2008 - 13:57 #3
Det letteste er faktisk det du helst vil slippe for ;)

Du kan konvertere vob til mpg uden tab med Vob2mpg
http://www.svcd2dvd.com/downloads.aspx#VOB2MPG

Eftersom stort set alle DVD-afspillere kan læse mpg, - så længe man holder sig under 2 Gb pr. fil, kan du bare brænde de 3 mpg-filer over på en DVD - Igen uden tab.

Det eneste minus er at du ikke får eventuelle menuer / kapitler med.
Avatar billede head-cracker Nybegynder
21. august 2008 - 22:43 #4
Fandt selv et fint program til formålet. Programmet toast til mac..