Avatar billede trivial Nybegynder
20. juni 2001 - 19:58 Der er 64 kommentarer og
6 løsninger

Hvad er bedst AMD eller Intel?

Hejsa!

Jeg har rigtig meget lyst til en rigtig amd mod intel diskussion, så hvad er bedst? Personligt kan jeg bedst lide Amd pågrund af den er billig, hurtig og stabil. Hehehe, 3 ting på en gang det går virkelig ikke, amd styre.
Avatar billede kapla Nybegynder
20. juni 2001 - 19:59 #1
AMD
Avatar billede trivial Nybegynder
20. juni 2001 - 19:59 #2
Og grunden til at jeg ligger point i debaten er fordi så kan der rigtig komme gang i diskussionen.

---TRIVIAL---
Avatar billede Peter Praktikant
20. juni 2001 - 20:01 #3
er amd hurtigere end pentium?
Avatar billede egede Nybegynder
20. juni 2001 - 20:01 #4
Pris/ydelse helt klart AMD, men det kommer selvfølgelig an på hvad den skal bruges til.
Avatar billede avlund Nybegynder
20. juni 2001 - 20:01 #5
Cyrix
Avatar billede kurtj Nybegynder
20. juni 2001 - 20:01 #6
Cyrix er billig, de eksisterer vel endnu ?? *S*
Avatar billede egede Nybegynder
20. juni 2001 - 20:01 #7
petter78 -> generelt ja
Avatar billede avlund Nybegynder
20. juni 2001 - 20:01 #8
eller nej vent, Motorola 68xxx-serien
Avatar billede avlund Nybegynder
20. juni 2001 - 20:02 #9
fra Amigaerne.

Hvilken processor var der i Vic20?
Avatar billede morten_rasmussen Nybegynder
20. juni 2001 - 20:02 #10
AMD er herlig !
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. juni 2001 - 20:02 #11
National32032
Avatar billede egede Nybegynder
20. juni 2001 - 20:02 #12
Hehe, har en 6x86\'er cyrix læggende...
Avatar billede trivial Nybegynder
20. juni 2001 - 20:04 #13
Amd!
Avatar billede avlund Nybegynder
20. juni 2001 - 20:07 #14
Sega Master System processoren måske, den var også god - der skal en del horsepower til at afvikle Alex Kidd in Shinobi World og Wonder Boy 3 på sådan en lille sag.
Avatar billede kurtj Nybegynder
20. juni 2001 - 20:08 #15
Min sidste Intel var en 200Mhz, for noget tid siden.

Så jeg holder og på AMD!!
Avatar billede avlund Nybegynder
20. juni 2001 - 20:10 #16
Pentium er i øvrigt mere stabil, uanset hvor billige, hurtige og trendy\'e Athlon\'erne er lige i øjeblikket. Der er en grund til at de koster så meget.
Avatar billede kurtj Nybegynder
20. juni 2001 - 20:13 #17
Thunderbird er dæleme også stabil!! Min er.
Avatar billede makse Nybegynder
20. juni 2001 - 20:14 #18
TB&Duron er da det mest ustabile der er sendt på markedet siden ZX81.
Desuden skal man havde et halvt kraftværk, bare for at få den til at køre.
Standard spørgsmålet fra sælgeren burde være, \"Bor du på barsebäck... Okay, så kan du godt bruge en AMD\"

Og jeg har så slet ikke nævnt, de 2 tons tøris man skal vælte ned over den, så den kan holde sig under 60 grader. :)
Avatar billede trivial Nybegynder
20. juni 2001 - 20:14 #19
Og min!
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. juni 2001 - 20:15 #20
vic20 havde en 6850 (det var ikke motorola der lavede dem)
Avatar billede trivial Nybegynder
20. juni 2001 - 20:15 #21
Makse-> Overdriv lidt mere, og det kan godt være den bruger meget strøm, i forhold til pentium men ikke i forhold til så meget andet!
Avatar billede avlund Nybegynder
20. juni 2001 - 20:18 #22
Hov, intet ondt om ZX81!!!! Hvor vover du at sammenligne de to ting!!!
Avatar billede makse Nybegynder
20. juni 2001 - 20:19 #23
Trivial > Overdrivelse fremmer forståelsen. :)

Avlund > Ups, sorry. ZX81 var selvfølgelig mere stabil.
Avatar billede trivial Nybegynder
20. juni 2001 - 20:20 #24
makse-> Underligt nok er der solgt flere 100000 amd cpu\'er over hele verden, så den kan ikke være så ringe som du får den til at lyde, vel?
Avatar billede kurtj Nybegynder
20. juni 2001 - 20:22 #25
Apropos strømforbrug!! Man får jo heller ikke en Ferrari der kører 30 Km/l, vel !!
Avatar billede makse Nybegynder
20. juni 2001 - 20:39 #26
Hehe.
Trivial > Det er jo også derfor der findes 200.000 spørgsmål om AMD problemer.

Kurtj > Det er rigtigt, havde den så bare ikke været så dyr at vedligeholde.
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. juni 2001 - 20:41 #27
Hvad hvis man underclocker den lidt. Det lyder som om varmen er noget af det største problem den har?
Avatar billede avlund Nybegynder
20. juni 2001 - 20:45 #28
Jeg har også selv en Athlon 1200 og er godt tilfreds med den, men det her ligner knap nok en diskussion. Det er mere nogle personer der er gået sammen om at finde et påskud for at sable Intel ned, fordi de er blevet overhalet indenom af AMD, og hver gang der er nogen der kommer med et anden synsvinkel til sagen, får vedkommende ikke et ben til jorden.

Det kommer sgudda helt an på hvad du skal bruge CPU\'en til. Til spil og hjemmebrug er Athlon klart det bedste valg pga. dens høje hastighed og lave pris. Men til professionlet brug er der ingen tvivl om, at kun en meget modig person ville kyle en AMD-processor i en større serverrack, simpelthen fordi:

1. ALLE nyere PC-CPU\'er er lavet ud fra Intels struktur, simpelthen fordi de var de første på markedet. Hvad tror du er mest stabilt; et Rolex Daytona eller en kopi du købte i Thailand til en halvtredser? Nej vel? Sammenligningen er ikke helt reel, men Intel HAR mere erfaring og deres processorer ER mere stabile set i en større helhed.

2. Hvor AMD har fokuseret på rå computerkraft, har de altid slækket på de mere \"bløde\" værdier... i denne sammnhæng menes co-processorer, cache etc. En Pentium Xeon har en helt anderledes struktur og er meget bedre møntet på erhvervslivet.

Så, ja, for den enkelte privatperson (mig) er valget da en AMD. Men skulle jeg ud og vælge på vegne af en større virksomhed, ville jeg nok klø mig i skægget en gang eller to mere før jeg investerede.
Avatar billede avlund Nybegynder
20. juni 2001 - 20:46 #29
PS.

3. Strømforbruget, ja. En Pentium-baseret processor konsumerer kun en brøkdel af den strøm en Athlon gør.
Avatar billede kurtj Nybegynder
20. juni 2001 - 20:59 #30
Min kører fint ved 39 grader, fint nok for en tbird. Uden at jeg skal høre på en vindmølle!!

Hmm der er dog lidt fusk med i spillet!! 1007/fxd
Avatar billede kurtj Nybegynder
20. juni 2001 - 21:07 #31
Var det alt ??
Avatar billede makse Nybegynder
20. juni 2001 - 21:20 #32
Min Intel 700@933 ligger på 37.3 grader Idle.
Prøv at OC din AMD med 33%. Så behøver du ikke at inverstere i nogen grild, her til sommer. :)
Avatar billede kurtj Nybegynder
20. juni 2001 - 21:48 #33
He he!! ;) Bare jeg kunne!! :(
Avatar billede egede Nybegynder
20. juni 2001 - 21:54 #34
makse -> i det mindste kan vi AMD\'ere stave til grill :-D

Min Doron 800@800 ligger på 50 grader idle :(
Avatar billede kurtj Nybegynder
20. juni 2001 - 21:57 #35
Det er fordi der er ild i \"Gr-ild\" *G*

Det var da en sjat!!
Avatar billede egede Nybegynder
20. juni 2001 - 22:00 #36
Når man sidder og nørder ender det jo også tit at man tager en pølse og lægger den på CPU\'en i et par minutter, og så skulle den være klar.
Avatar billede -onslow- Nybegynder
20. juni 2001 - 22:01 #37
HEy min AMD 1333hz køre unden problemmer.
og hvorfor der så mange spm og amd..
klart der er flest der har amd..

Ps.. og hvis du har nok med størm så køb en gammel 17\" den varmer hele dit værelse om..
min gør er der noget i vejen med den..
Avatar billede napalm885 Nybegynder
20. juni 2001 - 22:05 #38
hehehehe varme en p4 1400 kan køre med en god passiv køler sååååååå og med en swiftech køler så kan den OC rigtig grumt
Avatar billede makse Nybegynder
20. juni 2001 - 22:07 #39
Egede > Det da fordi jeg har et AMD tastatur. :) (Grill med \'D\' Nice makse)

Avatar billede -onslow- Nybegynder
20. juni 2001 - 22:07 #40
HEHE ADM er sejt du skal ikke bruge penge på varme lol min har vamet mit værelse om på 23 grader unden anden hjælp end min gamle skærm..
hehe det er blillig varme..
Avatar billede -onslow- Nybegynder
20. juni 2001 - 22:08 #41
Om=op
Avatar billede -onslow- Nybegynder
20. juni 2001 - 22:09 #42
satte et tamometer ind i min skærm!!
den sagde at der var mellen 30-helt op til 75 grader
Avatar billede makse Nybegynder
20. juni 2001 - 22:10 #43
Egede > Men i kan ikke stave til Duron. -P
Avatar billede Xelot Nybegynder
20. juni 2001 - 22:12 #44
AMD ! Athlon var de første med \"Pentium\" processoren, og de solgte den så til Intel. Men det er så en anden snak.....

Desuden så går det nedad for Intel lige i øjeblikket, de er blevet nødt til at fyrre en masse medarbejdere her i danmark.

Jeg vil klart anbefale AMD!
Avatar billede kurtj Nybegynder
20. juni 2001 - 22:19 #45
AMD vandkøling = varmt vand til kaffen!!
Avatar billede zhark Nybegynder
20. juni 2001 - 22:20 #46
Compaq /Intel - jeg kunne ikke drømme om at have sådan en. M.h.t. spm. så kan AMD folket hjælpes. Intel er dyr og håbløs med service, folk aner ofte ikke hvad de egentlig har, efter 2 år kan den smides på skrotpladsen prisfald fra 18000 til 1200 Amd fra 9000 til 3000!!!
Avatar billede trivial Nybegynder
20. juni 2001 - 22:22 #47
Er der ikke blevet en meget god diskussion udaf dette spm var?

---TRIVIAL---
Avatar billede kurtj Nybegynder
20. juni 2001 - 22:23 #48
Min påstand!! De fleste spm om AMD skyldes at folk vil overclocke..
Avatar billede avlund Nybegynder
20. juni 2001 - 22:26 #49
Ang. Intels fyringer... hvis du har læst artiklen, vil du vide, at det ikke har noget med deres processorer at gøre, men fordi de ikke vil forske i switche og routere mere - og hovedsædet for den afdeling ligger i Lyngby.
Avatar billede zhark Nybegynder
20. juni 2001 - 22:28 #50
Ja og de fleste spm om Intel er hvad de egentlig har og hvad de kan gøre og så sidder de i saksen!
Avatar billede -onslow- Nybegynder
20. juni 2001 - 22:31 #51
Hey vi laver en Intel hadde klub..
hvem vil være med?
Avatar billede kurtj Nybegynder
20. juni 2001 - 22:33 #52
Ikke mig!!
Avatar billede egede Nybegynder
20. juni 2001 - 22:33 #53
makse -> hvem siger jeg snakker om \"duron\", når man i tyrkiet kan købe votka (ja, med T) til ingen penge, hvad er der så galt med en doron?
:-D
Avatar billede makse Nybegynder
20. juni 2001 - 22:36 #54
Egede > Yummi. Træsprit på flaske. :)
Avatar billede -onslow- Nybegynder
20. juni 2001 - 22:37 #55
EGEDE hvor har du været i tyrkiet?
det styrer..
og deres små lorte netcafe\'er
Avatar billede egede Nybegynder
20. juni 2001 - 22:39 #56
Smagen er den originale :-)

Er der forresten nogen der har modtaget reklamer fra nogle grænsebutikker?
Der sælger de 3. sorterings-champigons på dåse til et par kroner stykker, dét er yummi.
Avatar billede -onslow- Nybegynder
20. juni 2001 - 22:44 #57
egede> det lyder sku godt
Avatar billede barefoot Nybegynder
21. juni 2001 - 00:20 #58
Nu kan man jo dele dem op i deres produkter.

Intels PIII er den mest stabile af intels produkter.
Køb aldrig PIIII.
Dene bus er dobbelt så hurtig som athlons, og rammene er 6 gange så hurtige, alligevel så får en P4 1400Mhz tæsk af en TB 1200Mhz.
Så hold jer fra p4. Den er for dyr og for dårlig.

Men P3 er et godt køb pga. dens stabilitet og måden den udnytter ressourcerne på.
Avatar billede barefoot Nybegynder
21. juni 2001 - 00:21 #59
Det er Athlon TB i øvrigt også...
Avatar billede saku Nybegynder
02. august 2001 - 01:16 #60
Egede >jeg har nu også set at de har tilbud på Kippers og Mad kulør
Avatar billede egede Nybegynder
02. august 2001 - 10:54 #61
saku -> Det gælder bare om at slå til med det samme, tag lige 20 dåser med hjem til mig... :)
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2001 - 11:02 #62
Intel må klart betegnes som det bedste bud, så længe AMD ikke har formået den store fremgang over for erhverslivet. Hvis de skulle være så gode deres processore, så ville der nok have været en større fremgang inden for den katagori. Man skal ikke blot se på hurtighed, men også stabilitet. Prøv blot at kikke på spørgsmål herinde på eksperten omkring AMD og intell, hvem er der flest om??
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2001 - 11:04 #63
Skal lige hilse og sige fra gl zx81 ejer, at den var yderst stabil, hvis blot der ikke var for mange fejl 66 på den ;o)
Avatar billede egede Nybegynder
02. august 2001 - 11:17 #64
Hvis du kigger på Ydelse/pris for en privat bruger, så er AMD nok bedst, men du har ret i at Intell\'s proccesorerer er mere stabile...
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2001 - 11:53 #65
Ja det er måske derfor der er så mange prob. Ind i mellem skal der jo engang bruges specielle pach til spil m.v. når man bruger AMD :( . Der findes pc\'er med pentium, som kan købes lige så billigt.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2001 - 12:01 #66
Gad endvider vide, om disse hastigheds tjek også holder i daglidagen, når der arbejdes med diverse spil og programmer. Jeg vil godt nøjes med en lidt langsomere processor også have en stabil maskine uden de store prob.  Jeg har pussigt nok ikke haft de store prob med min Aldi pentium III PC , den har ellers kørt ind til flere os systmer på den lige fra windows 98 /ME / 2000 / 2000 server /XP / linux. Jeg ved den kan kører NT, da alle driver til NT fulgte med maskinen som ny .
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2001 - 12:03 #67
Jeg har en AMD maskine , der er der prob med ind til flere ting blot i forbindelse med installation af windows 98 og 2000.
Avatar billede saku Nybegynder
02. august 2001 - 14:16 #68
egede >ok jeg tager tyve dåser med hjem men jeg har lige set at man kan købe en af Jerry Springers mælketænder
Avatar billede egede Nybegynder
02. august 2001 - 21:36 #69
Giv mig højre hjørnetand.

kharder -> Du har ret i at der optræder lidt flere fejl hos AMD.
Avatar billede barefoot Nybegynder
02. august 2001 - 22:12 #70
Men så vidt jeg har hørt er det ikke noget imod p4...