Avatar billede oeland Nybegynder
28. maj 2008 - 21:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem med extern harddisk

Jeg har købt en 2.5" harddisk som jeg skal bruge som extern harddisk. Det er en 120GB Western Digital - Scorpio (WD1200BEVE).
Når jeg kobler den til min XP pc eller min Vista pc, så installerer de begge enheden og siger at enheden er installeret korrekt og klar til brug... Jeg kan bare ikke se enheden i "denne computer". Til gengæld kan jeg sagtens finden harddisken under Enhedshåndtering og ligeledes se og fjerne enheden fra "sikker afbrydelse af hardware".
Jeg har kontrolleret driverne og alle virker korrekt. Støm har jeg også kontrolleret, og selvom harddisken er meget strømbesparende, så har jeg stadig sat ekstra strøm til den... men heller ikke det hjælper.

Så... Hvad Faen er der galt??????

Hjælp hjælp... det haster en lille bitte smugle ;-)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. maj 2008 - 21:55 #1
Har du allokeret den?
Avatar billede oeland Nybegynder
28. maj 2008 - 22:23 #2
Nej - hvordan gør jeg det?
Er ikke så suuuper stærk i installation af hardware....
Sad og overvejede om jeg skal formatere den på en eller anden måde.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. maj 2008 - 22:27 #3
H-klik på Computer og vælg Administrer.

Ude til venstre vælger du Diskhåndtering.

Find din eksterne HDD og H-klik og vælg Ny simpel diskenhed.

Følg guiden.
Avatar billede oeland Nybegynder
28. maj 2008 - 22:35 #4
Nu har jeg allokeret disken og kan se den i "denne computer" men jeg får beskeden "ikke tilgængelig, forkert parameter"
Avatar billede codemanager Nybegynder
28. maj 2008 - 22:36 #5
Det er fordi den står og formater den, det tager lidt tid, er selv ved det samme du kan se hvor langt den er i Diskhåndtering
Avatar billede oeland Nybegynder
28. maj 2008 - 22:37 #6
Glem lige den sidste... nu sidder jeg og dummer mig.... Den er i fuld gang med at formattere drevet, så det er jo klart jeg ikke kan komme ind på det endnu....
Jeg er sikker på du har løst mit problem, så lige så snart jeg har formatteret færdig, så får du dine point som tak for hjælpen :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. maj 2008 - 22:40 #7
Ja det kræver lige en smule tålmodighed :)
Avatar billede Sunshine_111 Praktikant
09. juni 2016 - 19:49 #8
Hej
Jeg sidder med det samme problem men når jeg højreklikker på min enhed vil den ikke vise Ny simpel diskenhed nogen steder. Jeg er rimelig meget i tvivl om hvad jeg kan gøre. Bruger windows 10 og har en Verbatim 1TB som tidligere har fungeret upåklageligt men efter en opdatering på computeren er den pludselig holdt op med at virke... Hjælp
Avatar billede Sunshine_111 Praktikant
09. juni 2016 - 19:55 #9
Formatering kunne heller ikke fuldføres...