Avatar billede fodlisten Nybegynder
28. maj 2008 - 15:04 Der er 1 løsning

Se tv på computeren igennem LAN kabel.

Hej Exp

Kan man få computeren til at behandle signalet fra kabeltv, sendt igennem et lankabel:
Jeg får kabeltv igennem fiber. Måden det bliver overført på er igennem en dedikeret lan port til video i fiberboksen, og derfra over i en boks der sender via scart op i tv'et. Men videosignalet bliver altså overført via at LAN kabel (RJ45), og det fik mig til at tænke på om der fandtes noget software der kunne dekode signalet på computeren, således man kunne anvende sin LAN port i computeren til at se tv?

Jeg sidder nemlig ofte ved min computer og arbejder, og det vil være meget smartere hvis jeg kunne se kanalerne derpå istedet. Derudover, med alle de kanaler, sendes der mange gode programmer man ikke altid kan se, og jeg ville derfor have en mulighed for at optage programmer.

Har prøvet at google det, men kan virkelig ikke finde noget, og ved ikke rigtig hvad jeg skal søge på.
Fiber benytter, så vidt jeg ved, smilecontent til at administrere tvservicen.
Avatar billede fodlisten Nybegynder
17. juni 2009 - 11:54 #1
ok