Avatar billede TiHs Nybegynder
26. maj 2008 - 16:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

backup img af fuld installation

Hej Eksperter
Jeg har en macbook som er installeret med parralels osv ... alt kører som det skal og nu vil jeg lave en backup som jeg så kan gendanne når jeg smider en større harddisk i mac'en. Jeg har en ekstern harddisk via usb ....
Mit spm er:
Hvordan opretter jeg nemmest dette ? Jeg kan jo ikke lave et billede af installationen da disken som jeg vil lave et billede af er den jeg arbejder på og jo så er i brug. Nogle forslag ?
Avatar billede TiHs Nybegynder
26. maj 2008 - 16:08 #1
Jeg har også timemachine ... men er det fint med det ? Altså hvis jeg installere påny på den nye og starter timemachine og så ligger den backup ind som jeg har på min eksterne harddisk ?
Avatar billede TiHs Nybegynder
26. maj 2008 - 19:44 #2
løste det selv
Avatar billede TiHs Nybegynder
05. juni 2008 - 09:10 #3
Først laver man en alm. kopi af disken hen på en partition af den eksterne harddiske. Det vil den gerne lave. Derefter kan du boote op fra den eksterne harddiske ved at holde alt nede ved boot. Nu kan du så lave et nyt billede (.dmg) af din mac hd.