Avatar billede bilsa Nybegynder
25. maj 2008 - 22:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

google.de

da jeg gerne vil finde nogle tyske nedbutukker, der sælger biludstyr, gik valgte jeg at anvende google.de og satte prik i "sider fra Deutschland", derefter skrev jeg det udstyr jeg leder efter. men alle de resultater jeg får er engelske og til netbutikker i england, hvor priserne er i pund.

Hvad sker der??
Avatar billede gurly Praktikant
25. maj 2008 - 22:55 #1
hvad hvis du bruger google.dk, og klikker på "avanceret søgning"
så kommer du ind på > http://www.google.dk/advanced_search?hl=da
og derinde klikker du på "regioner" og vælger "tyskland"
(bemærk at den ligger under "g" i alfabetet)
og under "sprog" vælger du også tysk
og så skal du selvfølgelig søge på et tysk ord for bil udstyr c",)
Avatar billede madx Nybegynder
26. maj 2008 - 07:11 #2
Der sker det at din browser er optimeret til at få vist resultater primært fra eget sprogområde - ydermere kan du risikerer at Google prioriterer websites dem mener er tæt på dig og dit IP-nummer.

Det er et alment problem. Optimalt set, bør du finde en proxy i Tyskland og samt indstille din browser som om, at du er tysker.

Resultaterne vi får i DK og dem der vises i DE er vidt forskellige.
Avatar billede bilsa Nybegynder
27. maj 2008 - 22:12 #3
Gurly: hvis jeg vælge tysk sprog får jeg ikke de tyske butikker, der er på engelsk

Madx: Hvordan gør man det med proxy
Avatar billede gurly Praktikant
27. maj 2008 - 23:02 #4
Så kan du bare vælge tyskland i "region" og så vælge engelsk sprog
Så får du sider fra tyskland på engelsk
Avatar billede madx Nybegynder
28. maj 2008 - 07:57 #5
Prøv søgninger som

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4IBMA_da___DK204&q=proxy+germany

Prøv evt. også proxy og deutschland

Prøv evt. en firefox, anvender jeg den og skriver google.de får jeg alt på Tysk, men hvor valide placeringerne er ved jeg ikke for Google kan stadig se jeg sidder i DK og vil formentlig rette resultaterne ind derefter
Avatar billede bilsa Nybegynder
04. juni 2008 - 02:02 #6
Madx: tak for hjælpen.
Avatar billede madx Nybegynder
04. juni 2008 - 07:37 #7
Selvtak.... ksn iøvrigt oplyse at en af de virksomheder jeg har kontakt til og som har et stort eksportmarked i DE, bruger nogle af af deres folk i DE til at checke de konkrete placeringer. Men så heldige er vi jo ikke alle at have folk i de konkrete lande ;-)