Avatar billede adela Nybegynder
20. juni 2001 - 17:00 Der er 2 kommentarer

Afhakkede -> aktiv mod DB

Mit spørgsmål er noget svært at forklare, og derfor har jeg lavet én webside, hvor jeg har sat det \"grafisk\" op i en tabel (det jeg gerne vil) - prøv at tag et kig på: \"http://ns.lauritz.dk/~b943/eksempel.html\"

Jeg ser meget frem til kritik eller mulige løsninger - forjeg er lidt ude i hampen :-/
Avatar billede a_c Nybegynder
21. juni 2001 - 07:40 #1
Jeg forstår ikke helt.....
På siden siger du at \"Der er ikke tilsluttet database til denne webside - den er fuldstændig enkeltstående\". Men du snakker  mange steder om databaser.
Anyway...Så vidt jeg lige kan se er det du bare skal gøre:
At hente alle poster i din database og ved hjælp af en løkke dynamisk skabe den tabel du har lavet på siden. Når der trykkes udfør må du så checke om der er hak i nogen af de \'Send Email\' radio boxes . Hvis der er det ryger du over på din Email side.
Jeg ved ikke om det hjælper dig meget videre. :)

A_C
Avatar billede adela Nybegynder
21. juni 2001 - 09:17 #2
Grunden til, at jeg siger, at der ikke er Databaser slået til siden er, at man ikke bliver dybt forvirret, når man trykker på \"udfør\"-knappen, men jeg har en Database, men den er ikke tilsluttet webbet - derfor.....

Mht. dit svar, så har du antageligt ret, jeg skal hente disse oplysninger, så de kommer til at stå på den måde de står på - på websiden, men hvorledes gør jeg det?

I første omgang ville det være et hit, såfremt jeg alene kunne hente oplysningerne ind i tabellen.

Skridt nr. 2 er, at felterne \"aktiv\" / \"deaktiv\" er afhakkede på baggrund af af folks status fra DB\'en.

Skridt nr 3 er, at kunne ændre denne status, så det giver effekt i databasen.

Mit grundliggende problem er nok, at jeg almindeligvis har lavet HTML-tabeller igennem PHP ved at skrive: echo \"bla bla\"; Det kan jeg ikke umiddelbart med disse radiobuttons, men hvad gør jeg så i stedet - kan du give mig et eksempel på, hvorledes man kunne gøre, så kan studse lidt mere over det ?