Avatar billede abetzer Nybegynder
25. maj 2008 - 00:47 Der er 6 kommentarer

osCommerce webshop - forkert password til admin

Hey,

Jeg ved ikke hvad der er galt, men kan åbenbart ikke logge ind via admin. Den siger forkert PW.

Har prøvet at tjekke koden via. Phpmyadmin, men koden er krypteret? - så det hjalp ikke.

så ville høre om det ikke er muligt at oprette en bruger via. databasen som så virker til login?
Avatar billede leif Seniormester
25. maj 2008 - 09:29 #1
Du kan jo "blot" skifte password, det ligger sikkert blot i en MD5 sum
Avatar billede abetzer Nybegynder
25. maj 2008 - 12:58 #2
Og hvordan regner/fremstiller man sådan en?
Avatar billede leif Seniormester
25. maj 2008 - 13:17 #3
Via phpmyadmin kan du vælge i Dropdown boksen ved siden af feltet at den skal gøre det.
Avatar billede hojben Novice
25. maj 2008 - 13:18 #4
Avatar billede abetzer Nybegynder
25. maj 2008 - 13:57 #5
Kan umeltbart ikke få det til at virke.

Dette er en af koderne som allerede står i databasen. c5a08ab38023c1b9f3f87c22bb442f6b:33
Avatar billede hojben Novice
25. maj 2008 - 16:12 #6
Har lige læst lidt på det og MD5 er åbenbart kun en-vejs dvs man ikke kan gætte sig til hvad det er. Har en decrypter allerede koden i sin database og dermed har hash'en samt txt værdien så kan den slås op, ellers ikke.

http://www.webmasterworld.com/forum88/10659.htm