Avatar billede hjemmesider Nybegynder
24. maj 2008 - 22:48 Der er 27 kommentarer

Design til min søns hjemmeside.

Hej Eksperter.

Er der en venlig sjæl som kan/vil lave et flot design til min søns hjemmeside, jeg betaler gerne $$

Layout må gerne være Peter Plys betegnet, derudover er der ingen krav, andet end at det skal være i PHP og MYSQL.

Mvh
Michael Guldhammer
Avatar billede swiatecki Novice
24. maj 2008 - 23:07 #1
Et design i PHP/MySQL ?
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
25. maj 2008 - 19:12 #2
Designet laves i HTML og CSS uanset hvilken platform du bruger.

Skal der tilføjes noget funktionalitet udover designet du skal have tilføjet siden du ønsker php/mysql?
Avatar billede keysersoze Guru
25. maj 2008 - 19:16 #3
nej - design er noget man laver i photoshop, illustrator eller lignende. Når det er færdigt sætter man det op vha html og css til at kunne fungere som en hjemmeside i en browser - dynamik etc kan så udføres vha en serverside teknologi og en database.

Forsøg på design i ren html/css bliver nok lidt vel firkantet og gammeldags.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
25. maj 2008 - 19:18 #4
øv keyser du er aldrig enig :).

Men ok så skal der tegnes noget først og derefter skal tingene sættes op i HTML/CSS.
Avatar billede hjemmesider Nybegynder
25. maj 2008 - 23:32 #5
gadensgaard:
Bare det bliver i PHP så kan jeg bruge det, det med Mysql var en fejl.
Avatar billede hjemmesider Nybegynder
25. maj 2008 - 23:35 #6
er der en som kan finde ud af at slice et billede til, så det kan bruges på en hjemmeside -> http://www.guldhammer.info/plysframe.png
Avatar billede hojben Novice
26. maj 2008 - 03:23 #7
Avatar billede hjemmesider Nybegynder
26. maj 2008 - 12:28 #8
tusind tak
Avatar billede hjemmesider Nybegynder
26. maj 2008 - 12:57 #9
hojben:

Ikke for at være besværlig, men kan du resize billedet så det passer i bredden,
og slice det igen?
Avatar billede hojben Novice
26. maj 2008 - 17:22 #10
resize det til hvilken størrelse? billeder er jo ikke bare sådan at resize uden at der går noget fra. nu er den 1200 px i bredden
Avatar billede hjemmesider Nybegynder
26. maj 2008 - 18:31 #11
hojben:
Helst til 800*600.
Avatar billede hjemmesider Nybegynder
26. maj 2008 - 18:36 #12
hojben:
Jeg kunne fint resize billedet til 800*533 uden at det blev forringet,
men jeg kan bare ikke finde ud af at slice det.
Avatar billede hojben Novice
27. maj 2008 - 13:56 #13
jo jo sagtens gøre det mindre ;) men vidste bare ik hvilken vej du ville. jeg kigger på det om snart.. skal lige ud med min nye søn :)
Avatar billede hojben Novice
27. maj 2008 - 14:02 #14
nå så er den der :)
Avatar billede hjemmesider Nybegynder
27. maj 2008 - 19:41 #15
hojben:

Det er helt okay.

Nå du er også blevet Far, hvornår med forlov?
Jeg blev Far for 5 uger siden, til en dejlig dreng.
Avatar billede hojben Novice
28. maj 2008 - 08:23 #16
Blev far d. 9 maj :) så han er kun 19 dage gammel..

Kunne du bruge det nu? Størrelsen er lavet om.
Avatar billede hjemmesider Nybegynder
28. maj 2008 - 12:56 #17
hojben:

Jeg blev far den 23 April, så han er 5 uger nu.

Ja jeg kan godt bruge det nu, siger tusind tak.
Avatar billede showsource Seniormester
28. maj 2008 - 13:04 #18
Bare vent til de skriger over at pålægschokoladen knækker på deres brød :O)
( har selv en "fodboldnørd" på 12, og han er sgutte til comps, desværre :O] )
Avatar billede hjemmesider Nybegynder
28. maj 2008 - 13:39 #19
showsource:

Tror du er havnet i et forkert spørgsmål, desværre
Avatar billede hjemmesider Nybegynder
28. maj 2008 - 13:44 #20
hojben:

Jeg kan godt lide din hjemmeside, kan den fås med et andet design på?
Avatar billede hjemmesider Nybegynder
28. maj 2008 - 14:02 #21
hojben:

Kan du ikke lave det lidt bredere, og dele det billede her op index_r2_c2.png
og lave det sådan at der kommer en iframe i midten af billedet??
Avatar billede hjemmesider Nybegynder
28. maj 2008 - 14:05 #22
hojben:

Se her, det er stadig for smalt http://marius.guldhammer.info
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
28. maj 2008 - 14:42 #23
for smalt i forhold til hvad :)?
Avatar billede hjemmesider Nybegynder
28. maj 2008 - 15:49 #24
gadensgaard:

I forhold til siden, på min side er der meget plads til begge sider.
Avatar billede hojben Novice
28. maj 2008 - 16:08 #25
Nej på din skærm er der meget plads. Det kommer jo helt an på hvilken opløsning du kører med. Jeg kan godt sætte den yderligere op til fx 1280*1024 men når et billede slices op er det begrænset hvad du derefter kan gøre med det.

Min egen side, kender jeg ikke til at der skulle være andre designs da den er kommet til min side ad anden vej.

Showsource: kan sagtens følge dig.. det blir sgu for sjovt at overvære gg
Avatar billede hjemmesider Nybegynder
29. maj 2008 - 00:00 #26
hojben:

Jeg kører med 1024*768 og der er meget plads til hver side.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
29. maj 2008 - 08:29 #27
Jeg kører med 1624*1080 og jeg har også meget plads i begge sider. Og hvis du laver den så bred så jeg ikke har det så kan du ikke se hele hjemmesiden på din skærm.

Du kan ikke lave det ligesom hojbens hjemmeside der altid følger hele skærmen når det er billeder du bruger som ramme.