Avatar billede flso Novice
24. maj 2008 - 00:07 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af Synology 207+

Hej Eksperter

Jeg har kæmpet et par dage med opsætning af min nyindkøbte DS207+

Jeg kan tilgå den på indersiden af routeren på 192.168.1.4:5000
Når jeg prøver på indersiden via 192.168.1.4 uden :5000 kommer der kun et velkomstbillede unden mulighed for at logge på: Hej! Velkommen til Synology Web Station! Det samme gør sig gældende på min faste eksterne IP adresse.
Når jeg taster min eksterne ip:5000 kommer forsiden af diskstationen,med mulighed for at tilgå Systemadministrator (admin) Når koden er tastet arbejder den lidt, men logger ikke på. Hvis jeg derimod anvender en brugerkode kommer jeg på. Jeg ville gerne have lukket for port 5000, så det kun er muligt at komme på udefra via brugerkoder, og ikke systemadministrator.

Her er de porte som er Port Range Forward i min WRT54G, til 192.168.1.4:

5000 (vil jeg gerne have lukket)

Her er de felter som er markeret i diskstationen.
Aktiver FTP-service
Aktiver anonym FTP
Aktiver automatisk blokering af IP
Aktiver HTTPS-forbindelse
Aktiver Web Station

:Aktiver Web Station for at oprette et websted. (Læs selvstudium)
Aktiver PHP-konfigurationsvalget register_globals.

Aktiver File Station

Håber at der er nogle som kan hjælpe på rette spor.

Flemming
Avatar billede flso Novice
24. maj 2008 - 00:12 #1
Glemte at sige at det er komplet umuligt at komme på Photo stationen. Jeg får mulighed for at logge på, men ligemeget hvilke bruger og kodeord, kommer jeg ikke ind...
Avatar billede bdf Mester
24. maj 2008 - 08:55 #2
Hejsa :)  Har selv en 207+ så kan da prøve at hjælpe lidt...

1. Jeg ville gerne have lukket for port 5000, så det kun er muligt at komme på udefra via brugerkoder, og ikke systemadministrator = Det mener jeg ikke at man kan, enten kan alle logge på udefra ellers kan ingen.

Hvis du lukker port 5000 virker FilStation jo ikke + at du ikke kan administrere/konfig den via web
Avatar billede bdf Mester
24. maj 2008 - 09:04 #3
Forresten har du opdateret din 207+ med det nyeste firmware? ( http://download.synology.com/download/ds/DS207+/synology_88f5281_207+_0598.zip )
Avatar billede bdf Mester
24. maj 2008 - 09:07 #4
Og check lige dine "Brugere" under "Privilegier" på DiskServeren og se om alt nu er gjort rigtigt :)
Avatar billede flso Novice
24. maj 2008 - 09:30 #5
vedr. port 5000 har jeg ellers læst et sted at det kun er denne port som skal bruges til administration, men hvis man lukker den af sikkerhedsmæssige årsager, logges der på direkte på den eksterne ip, og derved fås der adgang til brugerkontoerne. Kan blot ikke få det til at virke, kan selvfølgelig være fordi jeg har misforstået det...

Firmware:Modelnavn:DS207+
Aktuel firmwareversion:DSM 2.0-0598
Firmwaredato:2008/04/12

Jeg har 4 delte mapper, hvor 4 lokale brugere har læse/skrive rettigheder.

Jeg kan nu komme på via lokal ip, på alle 4 brugerkonti, men på den eksterne ip kommer forsiden, og når jeg prøver at logge på tænker den et øjeblik og bliver på forsiden. (Dette har dog virket tidligere)

Håber at der er en der kan hjælpe
Avatar billede bdf Mester
24. maj 2008 - 09:56 #6
Vedr. port 5000 så har jeg ikke hørt om den funktion med at lukke port 5000 og stadig have adgang men har ikke leget med det da jegt bruger Web Administrationen meget så... :)
Hvorfor vil du have lukket for Administrationen?

Ok super så har du også den nyeste firmware...

Det forstår jeg ikke, hvis du kan logge på internt burde du også kunne gøre det udefra! men når du går ind på din Synology udefra får du så denne loginscreen www.R-S-S-.eu ?
Avatar billede bdf Mester
24. maj 2008 - 09:57 #7
Avatar billede flso Novice
24. maj 2008 - 16:14 #8
Hej bdf.

Vedr. port 5000 læste jeg om det her: http://www.voip-user.dk/forum/viewthread.php?forum_id=12&thread_id=736

Jeg får samme side som på www.R-S-S.eu Problemet er bare at når jeg skriver password kommer jeg ikke ind på serveren. Den skriver ikke at det er forkert password...
Avatar billede flso Novice
24. maj 2008 - 16:32 #9
Tror at jeg har fundet en del af fejlen. Ser ud til at min internet explorer under sikkerhed spærer for min log on, er ved at teste videre, og kommer lige med en tilbagemelding iaften..
Avatar billede bdf Mester
24. maj 2008 - 18:18 #10
Ok læst lidt på det link du har postet, hvis man ikke skal kunne administrere den via web skal port 5000 selvføl... ikke åbnes!

Hvis venner skal kunne downloade filer og lign. skal du aktivere ftp funktionen og åbne port 21.

Hvis venner skal kunne se dine photos, så kan du aktivere photostation og åbne port 80 og så skal dine venner gå ind på http://dinip/photo eller http://dinip:80/photo

Hvis du vil hoste en hjemmeside via din 207+ skal du aktivere Webstation og åbne port 80 og så skal dine venner gå ind på http://dinip

Håber det kunne hjælpe lidt eller leg lidt med den :) det er nemlig en dejlig maskine ;)  Har selv en 207+ men køber snart en DS407
Avatar billede flso Novice
24. maj 2008 - 23:06 #11
Hej bdf

Tak for indlæg. Det var lige de oplysninger som var brugbare.
Når jeg lukker port 5000 i routeren, får jeg ikke adgang via ekstern IP. Kan du det ?
Photodelen og administrationsdelen virker via ekstern IP. Super...
Har ikke prøvet FTP før, har åbnet port 21, kan du give en kort vejledning til hvordan det virker. Tror at det er ved et eksternt program, evt hvilke vil du anbefale?
Hjemmesidedelen lyder også spændende, har ikke prøvet det før, så hvis du har en anbefaling til det er jeg lydhør.
Takker for din hjælp.
Avatar billede bdf Mester
25. maj 2008 - 09:43 #12
Port 5000:
Hvis jeg lukker for port 5000 kan jeg ikke længere administrere min 207+ via web og det er selvføl... også meningen :)  Det er kun WebStation & PhotoStation som bruger port 80 så hvis du vil bruge PhotoStation, Ftp og evt WebStation så åbn port 80 + 21 :)

Ftp:
Dine venner kan f.eks. bruge "Total Commander" - http://www.ghisler.com/ det er et simpelt program, som har mange gode funktioner :) men kort og godt du aktiver Ftp funktionen og opretter nogle brugere & passwords + giver retterheder til forskellige mapper og så kan dine venner få adgang ved at gå ind i "Total Commander" og logge på via ftp://dinip:21

Hjemmeside:
Jamen Webstation er bare hvor du kan lave en hjemmeside f.eks. om dig selv eller familien eller måske en speciel hobby? det tager selvføl.. lidt tid at lave en hjemmeside men sådan er det jo :)  i dette tilfælde kan jeg ikke hjælpe dig da jeg ikke har så meget forstand på at lave en hjemmeside :)
Avatar billede bdf Mester
25. maj 2008 - 09:51 #13
Kort vejledning til "Total Commander"

1. Åbn programmet.
2. Tryk "CTRL" + "N"
3. Skriv ip adressen til Ftp Serveren (Husk at det er din externe ip) f.eks. 85.84.124.167
4. Fjern flueben i "Anonym Tilslutning" og tryk "Ok"
5. Skriv Brugernavn og tryk "Ok" Skriv Password og tryk "Ok"
Nu skulle brugeren gerne kunne se de mapper/filer du har givet personen rettigheder til og så er det bare at downloade :)
6. For at markere en eller flere filer til download højreklikker du på den fil/mappe du vil hente (Så bliver den rød) og derefter tryk "F5"
Avatar billede bdf Mester
25. maj 2008 - 09:53 #14
Lige en sidste ting bare for at undgå forvirring...
Programmet er opbygget sådan at du har 2 "vinduer" og når du først er logget ind er det ene vindue Ftp Serveren og det andet din computer :)
Avatar billede flso Novice
25. maj 2008 - 11:12 #15
Takker mange gange for de brugbare svar. Vil meget gerne uddele point, men har lige brug for vejledning til acceptering af svar...
Avatar billede bdf Mester
25. maj 2008 - 13:37 #16
Dette er mit svar :)
Avatar billede bdf Mester
25. maj 2008 - 13:38 #17
Du kan markere mit navn og trykke Accepter eller Ok
Avatar billede gunberg Nybegynder
17. november 2008 - 11:16 #18
Har problemer med adgangsrettighederne idet jeg kun har adgang hvis USERS er sat til R/W, selv i versionen fro Okt. 2008. Jeg har en række brugere og næsten alle brugere hører til i min en gruppe.
Hvis jeg sætter USERS til ingen adgang, er der heller ingen i de grupper eller enkelt brugere der har adgang.
Hvordan skal USERS forstås ?