Avatar billede roslev Nybegynder
23. maj 2008 - 23:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Feedback på konfiguration

Skal opgradere maskine og ønsker lidt feedback på den konfiguration jeg har fundet frem til. Har brugt en del tid på research, men er jo et fuldtidsjob at sætte sig ind i alt omkring hardware.

Inkompatible enheder? Mangler? Bedre alternativer?
Har jeg brug for ekstra køling, HD skuffer/ophæng, støjdæmpning?

Primært brug: billedbehandling, HD videoredigering

Skærm: Dell 2408WFP (Købt)
Skærmkalibrering: Spyder3Pro
Kabinet: Cooler Master CM Stacker 832
Strømforsyning: Corsair HX620W
Processor: Intel Core 2 Quad Q9450 2.66 GHz
Bundkort: ASUS P5E WS Professional Workstation Series
Grafikkort: ASUS EN8800GTX/HTDP (768 MB)
Harddisk SYS/APP: 2 x Western Digital Raptor WD1500ADFD 150 GB
Harddisk RAID5: 4 x Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500 GB
RAM: OCZ Reaper HPC Edition Dual Channel 2 x 2 GB (4 GB) / DUAL RAM / DDR II SDRAM / PC2-8500CL5 / 1066MHz
OS: Vista64 Ultimate SP1
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. maj 2008 - 12:36 #1
Jeg ville nok vælge en psu fra TX-serien, medmindre det er vigtigt, at den er modular:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=397210&searchArea=&Soegeord=

Og jeg ville nok vælge et 9800GTX i stedet:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=440568&searchArea=&Soegeord=
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2008 - 14:15 #2
Spyder3Pro?
Er det en maskine til proff. billedbehendling eller vil du bare være sikker på at dine farver er korrekte?
Hvis ikke, så køb Spyder2express istedet!

Men ligner mest at alt en gamer pc - hvis gamer pc, hvorfor så ikke et kraftigere kort?
Avatar billede roslev Nybegynder
24. maj 2008 - 19:05 #3
Tak for input, smid et svar hvis I kan brug point...

Forskellen mellem 8800GTX og 9800GTX virkede minimal, troede jeg ville få mere gavn af den extra RAM. Nu bliver det nok et XFX 9800GTX istedet.

Tror ikke Spyder2Express kan håndtere wide-gamut. Maskinen er primært til billedbehandling, så ofrer gerne de kr. 400 ekstra på en Spyder3Pro.

Gamer PC? Tjaa, mange komponenter går vel igen. Primære forskel er nok bundkortet.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. maj 2008 - 19:24 #4
God fornøjelse med projektet :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2008 - 20:27 #5
Du svarer sådan lidt undvigende...
Er det gaming eller billedbehandling?
Hvis ikke gaming er det forkert grafikkort, for de kort håndterer ikke 2D særligt godt.
Avatar billede roslev Nybegynder
24. maj 2008 - 21:39 #6
Skrev: "Primært brug: billedbehandling, HD videoredigering"
Synes ikke det er undvigende :)
Troede de nye Nvidia havde god 2D ydelse. Stadig Matrox man skal kigge efter?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2008 - 22:01 #7
Matrox Parhelia er stadig et af de bedste til billedbehandling :)