Avatar billede sykofanten Nybegynder
23. maj 2008 - 18:37 Der er 4 kommentarer

WPF - drag and drop spørgsmål.

Hvis jeg har et rectangel der peger på et Person.cs objekt, og jeg med musen drag and dropper det hen over et andet rectangel der peger på et Office.cs objekt... hvordan gør jeg så sådan at det ikke bare visuelt ligger ovenpå, men at det underliggende kode opdateres, således at listen med personer i Office.cs objektet får tilføjet personen?

Det er en meget væsentlig del for mig at få styr på, da jeg skal bruge det igennem hele den opgave jeg nu har gang i.

Her er lige et hurtigt mockup af hvad jeg forestiller mig, så det lige kan ses i en sammenhæng.

http://img381.imageshack.us/img381/2654/office1up0.png

Håber godt nok der er en ekspert i wpf herinde, og gid jeg kunne give 6000 points for et svar.
Avatar billede sykofanten Nybegynder
23. maj 2008 - 18:38 #1
Meningen er at når man har fat i et rectangel og skal flytte det med musen, så har man samtidig fat i et enten Person, Desk eller Office objekt.
Avatar billede sykofanten Nybegynder
25. maj 2008 - 19:34 #2
http://www.megaupload.com/dk/?d=36AUY6H4

Meningen er som sagt at jeg har et Person.cs objekt der skal kunne drag and droppes ind i et Desk objekt, så den ikke bare grafisk ligger ovenpå, men så Desk objektet nu indeholder en attribut der peger på Person objektet.

Der hvor jeg er nu (det kode jeg har uploadet), kan jeg trække begge objekter rundt på canvas'et, men der hvor jeg bruger eventen onDragDrop som jeg selv laver, og bare flytter antal pixeler, der burde jeg nok bruge DragDrop.*...*, men jeg fatter åbenbart hat af DragDrop-tingen i WPF.
Avatar billede sykofanten Nybegynder
25. maj 2008 - 19:39 #3
SS af ovenstående program kan ses her:

http://img79.imageshack.us/img79/7016/sspp7.jpg
Avatar billede sykofanten Nybegynder
26. maj 2008 - 11:00 #4
Er der virkelig ingen "eksperter" i WPF herinde, der har et bud? :D