Avatar billede mobj Nybegynder
21. maj 2008 - 08:43 Der er 10 kommentarer

Advisering ved ny post/sag.

Jeg har oprettet en notes-database til noget sagsstyring. Det er vigtigt at de sager, der kommer ind i basen bliver behandlet inden for 3 minutter. Jeg har derfor lavet et view, der opdateres hver 10 sekund. Så langt - så godt.

Men der skal derfor være én eller anden form for overvågning på basen. Jeg kan selvfølgelig sætte én person til konstant at holde øje med basen, men jeg kunne måske forestille mig én eller anden form for alarm eller advisering, der starter når der kommer en ny sag i basen.

Det er ikke en mulighed med at få en agent til at sende en mail...

Er der nogen der har en god ide eller evt kender et program, der f.eks. via en odbc-connection, kan overvåge basen for mig og advisere mig ved nye sager?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
23. maj 2008 - 22:10 #1
Hvorfor er det ikke muligt at sende en mail via en agent ?
Avatar billede mobj Nybegynder
24. maj 2008 - 14:48 #2
Da tiden er kritisk, er jeg lidt bekymret for leveringshastigheden. Fra sagen er lagt ind til den SKAL være afsluttet må der maks. gå 3 minutter...
Avatar billede leif Seniormester
28. maj 2008 - 13:50 #3
Dvs. det vil heller ikke være en mulighed at sende en mail når dokumentet generes ?

Du kan jo sætte en agent til: "After document are created or modified" så skulle der da gerne blive sendt en mail kort efter det er lavet.

Hvordan kommer dokumenterne ind ? Via mail for så er muligheden vel at bruge: "After new mail has arrieved"
Avatar billede mobj Nybegynder
28. maj 2008 - 14:46 #4
Dokumenterne kommer ind i ved at andre brugere opretter indtaster oplysninger i en formular der gemmes, og dermed bliver tilgængelig i basen. Det er tiden fra dokumentet bliver gemt, til der atter tages fat i dokumentet, der er kritisk.
Min bekymring går mest på tiden fra en evt. mail bliver sendt, til den bliver modtaget.
Avatar billede leif Seniormester
28. maj 2008 - 16:48 #5
Du kan jo reelt lave så når de gemmer dokumentet gemmes første gang så sender den en mail med det samme altså i det de trykker Gem eller hvad de nu trykker på.

Hvis mailen sendes internt i jeres Domino miljø så bør den være der i løbet af meget få sekunder og vi snakker meget få. Men hvis brugeren så ikke tjecker mail eller lign. med det samme så er det jo lige vidt.

Det du vel reelt ønsker det er at der popper et eller andet op i samme sekund som dokumentet gemmes ?
Avatar billede mobj Nybegynder
28. maj 2008 - 17:14 #6
Du har ret. Nu nærmer vi os jo ferieperioden, så fravær er også en faktor. Vi kan selvfølgelig sætte flere forskellige forskellige modtagere på. Men der vil jo være mere elegant med en skærm, der skifter farve, en advisering med lyd eller lignende...
Avatar billede leif Seniormester
28. maj 2008 - 18:56 #7
Det er blot tanker og idéer.

Logger I at nu har man læst det og er igang med at arbejde på det ?

For så kunne man vel reelt lave det sådan at når dokumentet åbnes så trykker man OK og derved forsvinder det fra det View som en extra maskine med Notes står og loader hver 10. sek og det view kan man jo blot lave teksten tilstrækkelig stor så det er til at se på afstand om man måske kunne få den til at sige en lyd når det er et nyt dokument skal jeg ikke kunne sige.
Avatar billede leif Seniormester
28. maj 2008 - 19:00 #8
Prøv at kigge på: PlayTune i Designer hjælpen, ved ikke om det ville kunne lade sig gøre at kombinere med det som du har lavet med Reload af viewet.
Avatar billede leif Seniormester
24. august 2008 - 18:08 #9
Kommet videre ?
Avatar billede johndenmark Nybegynder
12. september 2008 - 19:10 #10
Det lyder næsten som et nyhedsbureau...

Dét du kan gøre hvis der er flere der sidder sammen er at opsætte en skærm med en browser der står og opdaterer et view eller lign. hvert sekund (evt. vha. Ajax) og hvis dét der kommer ud er nyt og evt. med en prioritet så skift skrift-størrelse og farve. Du kan også sætte lyd på ved at loade et lydklip samtidig... evt. igen afhængig af prioritet osv.