Avatar billede kometh Nybegynder
21. maj 2008 - 08:09 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Kan jeg erstatte Cybercity router m egen router

Hej

Måske et lidt dumt spørgsmål, men vil bare være sikker.

Har planer om at erstatte min Zyxel router, som er udleveret af Cybercity, med en Linksys trådløs router. Men kan det lade sig gøre. Eller skal jeg have den udleverede og så kable til den nye trådløse router. Vil jo gerne nøjes med en router, som så er trådløs - og det er den udleverede ikke.
Avatar billede ierikk Nybegynder
21. maj 2008 - 08:16 #1
desvære NEJ
det var det svar, jeg fik ved kontakt
send dem en mail og spørg!
Avatar billede olly Nybegynder
21. maj 2008 - 11:55 #2
Jo det kan du godt. Men du skal have en router der understøtter PPPOA. Jeg har selv erstattet min med en Cisco 1760 med ADSL module i. Men jeg ved der kan fåes andre routere. Og så vidt jeg ved kan man leje en hos CC med wireless i (http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand/andre_produkter/traadloest_switch_udstyr/priser/). Men ellers kan man sagtens få routere der kan.
Avatar billede keysersoze Guru
21. maj 2008 - 11:58 #3
helt enig med olly - har tidligere haft CC og der satte jeg uden problemer min egen box til, eneste jeg skulle tage højde for var, som allerede sagt, PPPOA, samt at brugeroplysningerne til CC skulle indtastes i boxen for at komme igennem.
Avatar billede ierikk Nybegynder
21. maj 2008 - 13:18 #4
jeg er glad for de 2 sidste indlæg,
jeg har tidligere spurt SUPPORTEN hos Cybercity og fået nej,
det er dog ikke første gang de har svaret forkert
Avatar billede olly Nybegynder
21. maj 2008 - 13:28 #5
Jeg har selv talt med support og det svar jeg fik fra en teknikker, som jeg fik lov at snakke med var ca "vi supportere det ikke og vil ikke give dig support, men jo selvfølgelig kan du da det".
Avatar billede kometh Nybegynder
21. maj 2008 - 17:08 #6
Har snakket med CC support og jo det kan jeg godt, de kan bare ikke supportere det.

Noget helt andet er at den router jeg har købt ikke har ADSL modulet indbygget, så jeg har kablet CC router og ny router sammen.

Ved ikke lige hvordan jeg skal fordele point - alle kommentarer er vel lige rigtige. HVad siger I?
Avatar billede ierikk Nybegynder
21. maj 2008 - 17:32 #7
ikke point mig
Avatar billede olly Nybegynder
22. maj 2008 - 08:27 #8
Jeg tager gerne lidt point.

Vær opmærksom på en router godt kan stå til at være ADSL router og have en masse fine betegnelser, men du skal sørge for at den både har ADSL modem og kan PPPOA. Cybercity bruger jo netop ATM som den eneste store ISP jeg kender i DK.
Avatar billede keysersoze Guru
22. maj 2008 - 18:22 #9
svar :)