Avatar billede linebille Nybegynder
20. maj 2008 - 14:22 Der er 5 kommentarer

embedding font

Hej

jeg har fundet en font jeg gerne vil bruge på en hjemmeside. Den skal købes og i licensen står bla.:

1.5 Embedding of the Font Software into electronic documents or Internet pages is only permitted under the absolute assurance that the recipient cannot use the Font Software to edit or create a new document (read-only). It must be ensured that the Font Software cannot be fully or partially extracted from said documents.

Mit spørgsmål er så: hvis jeg embedder den font på min hjemmeside, overtræder jeg så licensen? Sagt på en anden måde; Kan man udfra en .eot-fil bruge fonten?

Venlig hilsen
Line
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
20. maj 2008 - 15:15 #1
Du kan ikke bruge sådan en font på din hjemmeside. Kun de der selv har fonten installeret kan se den.
Avatar billede keysersoze Guru
20. maj 2008 - 15:25 #2
Det er ikke korrekt - du kan godt lægge specielle font ud til brug på en hjemmeside, det er bare lidt sløvt og ikke vanvittig crossbrowser foruden at det bygger på en ældgammel teknologi.

Men udover det efter min bedste overbevisning give et problem her, for henvisningen til fonten kommer til at ligge i css-filen og så kan alle og enhver komme ind og downloade den.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
20. maj 2008 - 15:35 #3
Okay ja man kan programmere sig ud af det :).

Der findes også en teknologi baseret på flash, der udskifter teksten i et givent tag. Det er også lidt langsomt og bør kun bruges på overskrifter fx. (jeg er ikke klar over om det er det du mener keyser?)

Det kaldes sIFR (Scalable Inman Flash Replacement).
Avatar billede keysersoze Guru
20. maj 2008 - 15:42 #4
nope - for dér inkluderes fonten jo i flashen er dermed kan den som udgangspunkt ikke stjæles. Jeg tænker på WEFT III - og det kræver ikke særlig meet programmeringsmæssigt.
Avatar billede keysersoze Guru
25. juni 2008 - 10:15 #5
lukketid?