Avatar billede roflpopz Nybegynder
20. maj 2008 - 10:02 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Bærbar vil ikke tænde.

Hej Eksperter,

Jeg lavede en fatal fejl igår da jeg formaterede min bærbare computer for istedet for at formatere C: drevet slettede jeg det istedet for. Jeg var i tvivl om den ville spørge senere i installationen, så jeg lavede fejlen at slette drevet.

Først skrev den fejl da jeg startede den op et par gange, og selv da jeg havde installeret Windows korrekt skrev den stadigvæk at der var fejl.

Nu vil den slet ikke tænde, så hvad gør jeg?

Mvh. Kenneth Gregersen.
Avatar billede peet-49 Novice
20. maj 2008 - 10:14 #1
Tag batteriet ud, hold startknappen nede i 10 sekunder, sæt lader til, og prøv igen, starter den nu, kan du sætte batteriet tilbage, og prøve igen.
Avatar billede roflpopz Nybegynder
20. maj 2008 - 10:32 #2
Perfekt nu starter den igen, så jeg sætter Windows cden i & nu vil den foretage en PC Recovery. Når den er færdig kommer den samme felj garanteret op på skærmen igen ligesom sidst. Så hvad kan jeg gøre for at forhindre det?
Avatar billede roflpopz Nybegynder
20. maj 2008 - 11:01 #3
Som jeg sagde, den starter op & skriver: "MBR Fejl."
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 11:04 #4
Så må du jo skrive en ny MBR
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 11:07 #5
Avatar billede roflpopz Nybegynder
20. maj 2008 - 11:36 #6
Der sker ikke noget når jeg trykker R eller F10. Jeg kan ikke gøre andet end at følge guiden, og så starter det hele om igen. Den installerer windows, går ind i Recovery & starter forfra.

Jeg kan ikke på noget tidspunkt skrive noget, og nu skrev den så blå skærm og beskeden "Fatal System Error." kom op på skærmen.

Det ser dælme ikke for godt ud.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 11:49 #7
Du skal boote op på en XP-skive og foretage den handlig der står i linket
Avatar billede roflpopz Nybegynder
20. maj 2008 - 11:51 #8
Det har jeg gjort hele tiden. Sætter cden i & så sker der det som beskrevet, at den installerer windows om igen & går ind i Recovery hvor jeg ikke kan intaste noget som helst.
Avatar billede roflpopz Nybegynder
20. maj 2008 - 11:54 #9
Nu har jeg prøvet med en Vista cd, men den vil stadigvæk ikke installere det. Fejlen opstod da jeg skulle formatere, og jeg kom til at slette drevet C: istedet for at formatere. Så den mangler vel et bogstav eller hvad?

"Windows kunne ikke tildele et drevbogstav til en partition på disken 0. Fejlen opstod under lkargøring af computerens systemdiskenhed. Fejlkode: 0x8004005."
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 12:09 #10
Den skal jeg hvis lige ha igen, du installerer et styresystem og når systemet genstarter så starter den ikke fra det installerede system, men fra recovery, er det korrekt forstået??
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 12:10 #11
Hvis ja, hvad er det for en bærbar vi taler om ??
Avatar billede roflpopz Nybegynder
20. maj 2008 - 12:19 #12
Ja det er helt korrekt, det er en HP Pavilion DV6000.
Avatar billede roflpopz Nybegynder
20. maj 2008 - 12:20 #13
Og når den så har lavet en backup fra Recovery, så genstarter computeren & skriver fejlen MBR igen igen.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 12:36 #14
HP har jo recovery liggende i slutningen af disken (mener jeg da) er det fra de to hjemmelavede DVDèr du forsøger at installere??
Avatar billede roflpopz Nybegynder
20. maj 2008 - 12:39 #15
Nej jeg bruger windows cden for de to DVD'er er blevet væk. Det er vel også derfor jeg skal lave en recovery? Men den vil lave en recovery på D: drevet, og ikke på cder. Når den har gjort det, så genstarter den bare.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 12:44 #16
ØHH - nu tror jeg vi har et problem - er computeren født med Vista eller XP??
Avatar billede roflpopz Nybegynder
20. maj 2008 - 12:48 #17
Den er født med XP, men kan gøre køre med Vista.
Avatar billede roflpopz Nybegynder
20. maj 2008 - 12:49 #18
Jeg har før formateret computeren, men det er først nu da jeg kom til at slette drevet at den driller.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 12:56 #19
Ja men hvis du har en rigtig XP eller Vista skive (ej upgrade eller recovery) så skal du da blot lave en helt alm. installation hvor angiver partitionens størrelse og vælger fuld formatering (ej express) så vil installationen skrive en ny MBR i starten af disken
Se evt. http://www.helgec.dk/vista-install.html  -  http://www.helgec.dk/xp-install.html

Hvis det efterfølgende ikke vil virke så skal du ind og sætte C-drevet til "Activ" spørg igen hvis det bliver aktuelt
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 15:48 #20
Og hvordan gik det så??
Avatar billede roflpopz Nybegynder
20. maj 2008 - 16:14 #21
Den hopper simpelthen Figur 2 & 3 over, så den starter på figur 4 hvor jeg skal vælge hvilket drev windows skal ligge på. Så prøver jeg at lave et nyt drev & installerer det på dette via. NTFS-filsystemet.

Jeg følger guiden & prøver med xp til at starte med.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 17:42 #22
At den hopper de figurer over skyldes at det er en clean disk du installerer på
Avatar billede roflpopz Nybegynder
20. maj 2008 - 17:54 #23
Du har simpelthen reddet mit liv Helgec. Det virker nu & jeg kan slet ikke takke dig nok. Jeg er overvældet af glæde lige nu. Tusind tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 19:02 #24
Ja, Ja, små slag, jeg lægger et svar