Avatar billede pcgrsh Nybegynder
09. december 1999 - 21:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Giv Anders And Klubben karakter

Jeg har brug for nogen der kan give karakter udfra andre sider. Siden der skal karakter-gives er Anders And Klubben med adressen

http://www.imada.sdu.dk/~haagerup/And/

Den skal karakter-gives udfra:

http://hjem.get2net.dk/jumbobog/hjemmeside/start.html

og

http://www.snow.icestorm.com/andersand/

Der skal stå hvad der er godt ved vores side, og hvad der er dårligt udfra de andre sider (kom gerne med din egen mening).
Avatar billede ulrik Nybegynder
09. december 1999 - 22:28 #1
Jeg kan ikke lide layouten på nogen af dem.
Avatar billede mule Nybegynder
09. december 1999 - 22:53 #2
Jeg er fuldstændig enig, med ulrik, det er ikke noget særlig godt layout, på nogle af siderne.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. december 1999 - 23:12 #3
Ikke særlig flot layout - men jeg kan se I er meget unge.

Pas lige på ophavsretten - det ser ikke ud til I har fået tilladelse til at bruge tegningerne fra Disney, og jeg ved at de er meget skrappe med deres ophavsret - og de tænker nok ikke så meget på jeres alder!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. december 1999 - 23:13 #4
siderne ligner noget begynder-noget og http://hjem.get2net.dk/jumbobog/hjemmeside/start.html virker ikke i netscape
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. december 1999 - 23:16 #5
og i IE ligner http://hjem.get2net.dk/jumbobog/hjemmeside/start.html også noget en begynder har lavet

marquee effekten er lige så bandlyst som bgsound og java appletter, det er virkelig med til at understrege at en side er wannabe
Avatar billede pcgrsh Nybegynder
10. december 1999 - 07:29 #6
Er der så nogen der kan svare på, hvad der er galt med layoutet. Jeg vil også gerne have at vide hvad der er godt ved vores side, som er dårligt ved de andre - og omvendt.

Cyberesben >> http://hjem.get2net.dk/jumbobog/hjemmeside/start.html synes jeg også ligner noget begynder værk, men hvad er der så af dårligere ting - og bedre ting.

Har i helt glemt http://www.snow.icestorm.com/andersand/ ?
Avatar billede sokristi Nybegynder
10. december 1999 - 13:23 #7
http://www.imada.sdu.dk/~haagerup/And/
er klart den bedste af de tre nævnte, men den er bestemt ikke god: Grafikken er pløret, gul + rød anvendt sammen som I gør, virker "billig" eller "discount" (min helt personlige mening). I bruger frames, som notorisk bør undgås, med mindre de forbedrer sidens anvendelighed. Det er svært at afgøre, hvad der er links i jeres indholdsfortegnelse (det er ikke en oversigt). På jeres oversigt over ekstra blade vises 23 indscannede billeder (i dårlig kvalitet) af bladforsider. Den sagesløse bruger af denne side skal downloade ca 168 KB for efterfølgende at finde ud af, at dette sådan set var alt, hvad denne side byder på; der er ikke link eller yderligere oplysninger. Hvorfor fortæller i f.eks. øverst på siden "Vi har ikke alle Ekstra Blade, men vi har altid det nyeste!" Kan man købe det hos jer, er I bare stolte over at I har dette blad eller hvad er meningen?
Find ud af, hvad der er det vigtigste for jer; er det at være repræsenteret på top 100 listen, eller er det at være den ultimative side for indhentning af oplysninger om ham fjerkræet? Nogle af de allerbedste sider på nettet laves af folk, der brænder for det, de skriver om, og som har lært at bruge mediet (her HTML) nærmest til perfektion. Nøgleord er bl.a.: Overskuelighed (hvad kan jeg læse/lære om her), anvendelighed(det skal være logisk og nemt at finde netop den information, som jeg er interesseret i), enkelhed (fordi den understøtter de to førnævnte ting). Hvis det overhovedet er muligt, bør man anvende sig af standarder (f.eks. bør et tekst-link almindeligvis være understreget, sådan er den "vedtagne" standard, så den besøgende ved umiddelbart, hvordan hyn skal navigere.) Med mindre man har en side, der handler om computergrafik, skal man kun bruge det minimum af billeder, som kan understøtte sidens anvendelighed (og så selvfølgelig lidt til pynt). Grafikken skal være af høj kvalitet (og man skal sikre sig, at man har ret til at bruge den), og alligevel fylde så lidt som muligt. Som en (grov) tommelfingerregel kan man gå ud fra, at hvis en given side tager mere end ca. 5 sekunder at indlæse med et standardmodem (33.6/56) blive kun de mest hardcore fans hængende, alle andre er allerede på vej hen et andet sted.
Kig på, hvad de store og succesrige sites gør, ikke for at efterligne, men for at lære. Go' week-end!
Avatar billede ulrik Nybegynder
10. december 1999 - 14:57 #8
sokristi >> Well spoken

Nu er vi ikke ude på at køre dig fuldstændig i sænk, men du er højst som syneligt begynder som designer, den største fejl du begår der, er at bede folk på eksperten hvor mange har stor erfaring vedr. web-design om at bedømme din side som er en wannabe side.

Ligesom Fotograf skriver, vil jeg hurtigst muligt få siden ned, hvis i ikke vil risikere at komme i problemer vedr. ophavsretten, Disney er nogle farlige at leje med når man snakker om copyright. Dog skal det siges at din/jeres side bliver nok ikke den helt store tiltræknings kraft, så chancen for at Disney i det hele taget opdager siden er minimal:)