Avatar billede zwiks Nybegynder
19. maj 2008 - 13:43 Der er 3 kommentarer

Spørgesmål ang. en Intel P4 CPU

Hej eksperter :D
Jeg har et lille spørgesmål ang. min Intel P4 CPU..
Når jeg går ind i "Jobliste -> Ydeevne" så viser den "Oversigt over CPU-brug" som om der var 2 kerner.. "Problemet" eller hvad man nu skal kalde det, startede idag efter jeg satte 2GB ram i.. Ved ikke helt hvorfor, så nu spørger jeg jer :D

Her er et screenshot af det:
http://www.gratisupload.dk/files/1211179420_4UtCnfND.jpg
Læg mærke til at "de 2 kerner" ikke arbejder ens..

På forhånd tak.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. maj 2008 - 14:32 #1
Avatar billede fluse Nybegynder
19. maj 2008 - 14:33 #2
Ja det er en Dual core, eller rettere Pentium D du har dig. :)

Og det med at kærnerne ikke arbejder ens er helt normalt... faktisk ville jeg bekymre mig hvis de arbejde 100% ens! hehe

Computeren deler ophaverne ud, dvs. man kan sagtens komme ud i en situation hvor der er meget load på den ene kærne og ikke ret meget på den anden. fx. ved at køre et spil som ikke supportere 2 kærner.

Fluse
Avatar billede zwiks Nybegynder
19. maj 2008 - 14:51 #3
Jamen det mærkelige er jo bare at den lige pluselig viser 2 af de der "vinduer," men det har den jo aldrig gjort før. Bare fordi jeg sat nogle nye ram i, det virker da ik normalt.