Avatar billede thunstef Nybegynder
19. maj 2008 - 01:39 Der er 4 kommentarer

Mac OSX skrivebord

På mit skrivebord er der nogle faste mapper: Microsoft User Data, Library, Offentlig, Musik, Dokumenter ... sker der noget ved / "ødelægger" jeg noget ved, at jeg lægger dem alle ind i fx. mappen "Dokumenter"?

Hvorfor vil jeg gøre det? Blot for at få orden = kun have én mappe liggende på skrivebordet!

NB! Jeg sletter altså hverken Microsoft User Data eller Library, lægger dem blot ind i en mappe på skrivebordet. Jeg arbejder på en eMac med OSX 10.4

mvh.

SJ
Avatar billede evex Nybegynder
19. maj 2008 - 08:47 #1
Det kan du roligt gøre da det kun er genveje. Så bare kom i gang :)
Avatar billede haren Nybegynder
28. maj 2008 - 17:26 #2
Der bør ikke lige noget på skrivebordet udover din 'harddisk' og eventuelt tilkoblede enheder, medmindre du ved en fejl har lavet genvejene, ville jeg lige sikre mig at det rent faktisk var genveje. Hvis ikke skal de lægges på deres rette plads.

Microsoft User Data skal ind i dokumenter. Offentlig, musik og dokumenter skal ind i din brugermappe.
Libary skal enten ind i roden på din brugermappe eller på harddiskens rod.

Er det genveje, så bare slet dem.
Avatar billede thunstef Nybegynder
31. maj 2008 - 10:06 #3
Hej haren
Tak for dit svar. Jeg går ud fra, at min brugermappe er den med et hus, som jeg har kaldt steffen. På den ligger så Dokumenter med Microsoft User Data i, Offentlig og Musik - og Library. Du skriver så, at Library skal ind i brugermappen el. harddiskens rod.
Hvad er "rod"? Og hvordan flytter jeg Library ind i "roden"?
Det er måske ikke så vigtigt, for det fungerer jo nu.

Steffen
Avatar billede haren Nybegynder
31. maj 2008 - 11:31 #4
Hej Steffen.

Ehm, hvordan skal man forklare hvad roden er. Jeg prøver. Roden vil på din harddisk være det sted hvor du ikke længere kan gå en mappe tilbage, det sted hvor du er ved udgangspunktet - roden hvorfra alle trådene deler sig ud. Men det ligner ikke at det er den Libary-mappe (der er både en for brugeren og en for systemet) din konsulent har fået flyttet - derfor ligger den nu hvor den skal, i huset eller også kaldet din brugermappe. Så det er jo perfekt :)