Avatar billede dl Nybegynder
17. maj 2008 - 21:47 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Firma website, licens eller ej

Jeg står over får en mulig opg.
Jeg skal have givet en hjemmeside til et firma et løft, så den passer ind i dagensstandard.

Deres nuværende side, er opbygget som alm. html, med style hardkodet ind. :) Hvilken jeg gyser over.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at lave den lidt mere dynamisk.
Helst med

C# / ASP.Net
Database

Men hvad med licenser og regler. Den bliver jo brugt til kommeciel  brug.
Men jeg vil gerne lave så meget af det, på gratis kode. Så man kunne få en dynamisk gratis hjemmeside.

Jeg ved ikke helt om dette er gruppen at stille sådan et sp. da det jo enlig ikke er et kodnings spørgsmål.

//dl
Avatar billede dl Nybegynder
17. maj 2008 - 21:48 #1
Tilføjelse til overstående:

Hvilken udviklingsprogrammer kan jeg bruge.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2008 - 22:12 #2
Hvis deres web server i forvejen kører IIS d.v.s. at de har windows server licens
til web server, så bør du kan lave det hele gratis:
- .NET til din maskine og server
- SQLSerber Express til begge
- Visual Studio Express til din maskine
Avatar billede dl Nybegynder
17. maj 2008 - 22:29 #3
Jeg mener at de køre IIS (Internet Information Service) via Windows XP prof.

Ændre dette noget. ?
Avatar billede nubi19 Nybegynder
17. maj 2008 - 23:53 #4
Om de kører IIS på en XP eller en rigtig server ændrer ikke på licenseringen. Så du burde frit kunne gå i sving :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2008 - 00:00 #5
Det er jo da også en licens.

Men der er en restriktion på IIS i XP som begrænser antal brugere til 5 eller 10 (jeg
kan ikke huske hvilken).
Avatar billede Syska Mester
18. maj 2008 - 02:10 #6
Er der ikke også noget med at VS Express må ikke bruges af virksomheder, men kun til at lave hobby ting ? synes jeg der var noget om engang, men det kan selvf være lavet om.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2008 - 02:34 #7
http://www.microsoft.com/express/support/faq/

7.  Can I use Express Editions for commercial use?

Yes, there are no licensing restrictions for applications built using Visual Studio Express Editions.
Avatar billede Syska Mester
18. maj 2008 - 04:27 #8
Så er der jo ingen problemer der :-p

Men som jeg skrev ... har der så ikke været det eller er det mig der måske blander nogle ting sammen ... ?
Avatar billede nubi19 Nybegynder
18. maj 2008 - 16:27 #9
Mig bekendt har der aldrig været restriktioner ift. brugen af udviklingsmiljøet i express udgaverne af VS.

Arne > XP kan max håndtere 10 brugere, og den er rigtig glad for at cache de gamle brugere i lang tid, så det kan hurtigt blive et problem.
Jeg udvikler web sites og tester dem lokalt på en XP IIS, og den skal tit resettes fordi den mener der er "too many connections"

Buzzzz > Hvis du helt vil undgå bekymringer om licensering mm. så kan du jo også udvikle siden i #Develop der er open source, installere en Apache server med .Net plugins og køre det op imod en MySQL.

En Apache server har heller ikke 10 user begrænsningen som XPs IIS har, så det vil nok under alle omstændigheder være at foretrække.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2008 - 16:33 #10
Jep. Teksten var præcis den samme i FAQ for VS 2005 Express (kun nummeret på spørgsmålet
var andereledes).
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2008 - 16:35 #11
Hvis man er rigtig skrap, så er Mono+Apache+mod_mono en mulighed, men min
vurdering er at det vil kræve en stor vide om Apache/mod_mono og forskellene på
MS .NET og Mono at få til at virke fornuftigt.
Avatar billede dl Nybegynder
18. maj 2008 - 17:59 #12
Jeg har haft fat i nogle folk i dag, for at få præcis tekniske spec.

De køre den ude i byen, med en adgang til  MSSQL.
Så på den baggrund, så skal jeg bare bruge en connectionString til MSSQL, har set lidt på www.connectionString.com    men kunne ikke lige finde en i første øje kast.

Og så skal jeg finde ud af, hvordan jeg køre noget Sikkerhed igemmen .net, via extern database.

Men et svar fra arne_v >>  da han enlig besvaret spørgsmålet om licens og windows XP IIS'en  :)

Ellers tak for de gode besvarelser.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2008 - 18:08 #13
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2008 - 18:09 #14
Forkert site.

Den rigtige er http://www.connectionstrings.com/ (med et s).
Avatar billede dl Nybegynder
18. maj 2008 - 20:16 #15
tak for rettelsen.